آغاز بازیافت لوح های فشرده در ایران

طرح بازیافت لوح های فشرده به همت محققان داخلی در کشورآغاز شد.در این طرح لوح های فشرده با استفاده از روش های جدید امحا می شوند و پس از بازیافت به صورت مواد اولیه مورد نیاز صنعت مجددا مورد استفاده قرار می گیرند .

نوذر نوذری’ مدیرعامل شرکت دانش بنیان بازیافت لوح های فشرده روز یکشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: لوح های فشرده شامل بخش محافظ از جنس پلی کربنات، بخش میانی ذخیره اطلاعات که از جنس آلومیینوم و نقره و بخش پشتی که از جنس رنگ ولاک است.

وی افزود:در فرآیند بازیافت لوح های فشرده ، سه بخش آنها جداسازی می شود و این فرآیند در صورتی که حتی لوح های فشرده قطعه قطعه شده باشند نیز امکان پذیر است.این لوح ها ابتدا درحوضچه های شیمیایی قرار می گیرند تا لاک که در قسمت پشت آنها قرار دارد ، جداسازی و درمرحله بعد با استفاده ازآبکاری بخش فلزی لوح های فشرده جداسازی می شود.

نوذری اظهار داشت: درکشورهای پیشرفته بخشی ازهزینه های بازیافت توسط شرکت های تولیدکننده این مواد تامین می شود که این کار هنوز در ایران انجام نشده است .

وی خاطرنشان کرد :سالانه حدود ۶۰ میلیون لوح فشرده درکشورامحا و حدود ۲۶۰ میلیون لوح فشرده در کشور تولید می شود.با بازیافت این لوح های فشرده می توان ازآلودگی های زیست محیطی تا حد زیادی جلوگیری کرد چرا که مواد اولیه لوح های فشرده بازگشت پذیر به طبیعت نیستند و همچنین این بازیافت موجب اشتغال وکارآفرینی در کشور می شود .

به گفته وی بازیافت این لوح های فشرده باعث می شود تا مواد اولیه این لوح ها به دیگر صنایع تزریق شود . در بازیافت لوح های فشرده مواد اولیه شامل پلی کربنات، نقره وآلومینیوم که از جمله پرکاربردترین مواد اولیه صنایع درکشورهستند ، به دست می آیند .

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

پست بعدی

اجرای ۷ عنوان برنامه برای حفظ مراتع کاشان

ی خرداد ۲۶ , ۱۳۹۲
به گزارش پورتال خبری کاشان رحمت الله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامی‌داشت ۲۷ خرداد روزجهانی بیابان زایی اظهارداشت : برای حفاظت از مراتع کاشان  اجرای طرح کنترل کوچ و جلوگیری از ورود زودرس دام، طرح تعادل دام و مرتع اجرا می شود. وی ، انجام عملیات اصلاحی و […]