هشداریک نماینده مجلس درباره اکوسیستم دریای خزر

عضو کمیسیون عمران مجلس٬ با انتقاد از روند روبه رشد آلودگی‌های زیست محیطی درسواحل دریای خزر٬ گفت: اگر مسئولان هم‌اکنون به داد اکوسیستم دریای خزر نرسند به طور قطع در آینده شاهد بحران جدی در سواحل و آب این دریا خواهیم بود.

 محمد دامادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ تصریح کرد: انباشت زباله‌های انسانی و صنعتی در حاشیه سواحل دریای خزر و نفوذ پسآب‌های صنعتی و خانگی به این دریا٬ زیست بوم این منطقه را با مخاطرات جدی روبرو ساخته است.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: اگر مسئولان هم‌اکنون به داد اکوسیستم دریای خزر نرسند٬ به طور قطع در آینده شاهد بحران جدی در سواحل وآب این دریا خواهیم بود.
وی با تأکید براینکه بی‌توجهی به محیط زیست خزر٬ برای وجهه ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب نیست٬ گفت: دولت تاکنون اقداماتی را در این زمینه انجام داده اما متأسفانه این اقدامات تاکنون مثمرثمر نبوده و نتوانسته آنچنان که باید مشکلات این حوزه را کاهش دهد.
دامادی افزود: سواحل دریای خزر یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور است بنابراین در حاشیه سبز خزر٬ باید اقدامات جدی برای بازیافت زباله و پسماند شود.
وی٬ در مورد بی‌توجهی به گردشگران دریای خزر٬ تصریح کرد: ما باید به این نکته توجه کنیم که کدام شرایط را برای گردشگران فراهم کرده‌ایم که اکنون این توقع را داشته باشیم که گردشگر بدون هیچ پسماندی سواحل را ترک کند.
وی٬ ادامه داد: از دیگر سو در کنار بی‌توجهی به محیط زیست دریای خزر٬ اجرایی نشدن تشکیل سازمان توسعه وعمران دریا و سواحل از سوی دولت به عنوان راهکار کاهش آلایندگی‌ها در سواحل و دریاهای کشور٬ یکی دیگر از دغدغه‌های دوستداران محیط زیست است.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ در تشریح اجرایی نشدن مصوبه دولت در مورد تشکیل و اجرایی شدن سازمان توسعه وعمران دریا و سواحل٬ افزود: در حالی که دولت در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد انبوهی از مصوبات اجرا نشده در دولت برجای مانده که اجرایی شدن آن به دولت آینده تحمیل خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: دولت آینده یکی از مهمترین اولویت‌های زیست محیطی خود را باید پاک‌سازی زیست بوم دریا‌ها قرار دهد.
 
پورتال سازمان حفاظت محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =

پست بعدی

ریزگردها خلیج فارس را فرا گرفتند

ش خرداد ۱۸ , ۱۳۹۲
معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه ریزگردها خلیج فارس را فرا گرفته اند گفت: در حال حاضر به ازای هر متر مربع، ۲۲ گرم رسوب ناشی از ریزگردها در خلیج فارس ته نشین می‌شود. به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرضا کرباسی با بیان اینکه در حال حاضر به ازای […]