محمدباقر قالیباف در موضعی ضد علمی و ضد محیط زیستی!

به نقل از ایبنانیوز، “در حالی که کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس و نیز اساتید دانشگاهی بر غیرعلمی بودن حفر تونل برای انتقال آب هرچه بیشتر از سرشاخه های کارون، خرسان و دز تأکید کرده اند، محمدباقر قالیباف در موضعی ضد علمی و ضد محیط زیستی، با بی اعتنایی آشکار به مردم خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری از برنامه خود برای انتقال هرچه بیشتر آب از سرشاخه های رودخانه های خرسان، کارون، دز و بختیاری خبر داد!”

” براساس آنچه در سایت رسمی قالیباف به نشانی www.ghalibaf.ir آمده است، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر سیاست غیرعلمی حفر تونل در کوههای زاگرس میانی در استانهای چهارمحال بختیاری و لرستان تأکید کرده و تونل سوم کوهرنگ و تونل خدنگستان برای انتقال هرچه بیشتر آب سرشاخه های کارون را اولویت شماره ۱ خود اعلام کرده است. اتخاذ این موضع ضد محیط زیستی از سوی قالیباف در حالی است که وی خود را “تنها کاندیدای محیط زیستینامیده است!”

موضوع انتقال آب حوضه به حوضه سالهاست که یکی از پر چالش ترین مباحث زیست محیطی کشور شده به طوریکه بسیاری از کارشناسان اجرای این طرحها را فاقد توجیه زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی می دانند اما همواره در تمامی دولت های گذشته تا کنون اجرای طرحهای انتقال آب و سدسازی های گسترده در صدر برنامه های دولتمردان قرار داشته است.

دیده بان حیات وحش و محیط زیست ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

پست بعدی

تا عراق برای گرد و خاک کاری نکند کاری از ما ساخته نیست؛ فقط می‌توانیم دعا کنیم نیاید

ش خرداد ۱۸ , ۱۳۹۲
امید کریمی: گرد و خاک چند سالی هست که میهمان ایران شده است. ابتدا استان های غربی ایران را فرا گرفت و دو سه سالی می شود که از تهران و مرکز ایران هم گذشته است. وعده های بسیاری هم برای کنترل گرد و خاک داده شده. اما هیچ اتفاقی […]