تجهیز تمام شهرک های صنعتی به تصفیه خانه فاضلاب تا ۵ سال دیگر

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حداکثر تا پنج سال آینده تمام شرکت های صنعتی به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز می شوند.

علی محمد شاعری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد از شهرک های صنعتی دارای سیستم تصفیه فاضلاب هستند، افزود: تمام استان ها را مکلف کرده ایم که سالانه حداقل ۱۰ درصد از شهرک های فاقد سیستم تصفیه فاضلاب را تحت پوشش این شبکه قرار دهند.

تمام پسماندها در خود شهرک ها امحاء می شوند

وی ادامه داد: الزام دیگری که برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته ایم، بی خطرسازی و امحای پسماندها به ویژه پسماندهای ویژه در خود شهرک هاست و حتی اگر قرار باشد پسماندهای ویژه به سایت های مخصوص حمل شوند باید در همان شهرک بی خطرسازی شده و سپس حمل شوند.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همچنین باید پیش از احداث شهرک های صنعتی یا واحدهای تولیدی ابتدا سیستم تصفیه فاضلاب آنها راه اندازی شود، زیرا در غیر این صورت سازمان اجازه بهره برداری از شهرک ها را نخواهد داد.

باید ۲۵ درصد از فضای پیرامونی و داخلی کارخانه ها به فضای سبز اختصاص یابد

شاعری با بیان اینکه طبق استانداردهای جهانی باید ۲۵ درصد از فضای پیرامونی و داخلی کارخانه ها به فضای سبز اختصاص یابد، افزود: سازمان محیط زیست تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی را ملزم به این استانداردها کرده است.

۸۰ درصد زباله های خانگی پردازش شده و ۲۲ درصد تفکیک می شود

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از زباله های خانگی کشور پردازش می شود، افزود: ۲۲ درصد از این میزان نیز به نحو مناسب بازیافت می شود.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: امیدواریم با ادامه این روند تمام شهرهای بزرگ کشور تا پایان سال ۹۳ به این سیستم مجهز شوند.

شاعری از افتتاح سیستم پردازش و مدیریت پسماند در شهر آبادان خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال و ظرفیت پردازش ۱۵۰ تن زباله به صورت روزانه به اجرا درآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

پست بعدی

سیاست های کلی قانون برنامه پنجم توسعه در سال های ۹۰ تا ۹۴

ج خرداد ۱۷ , ۱۳۹۲
طبق ماده ۱۴۳ به منظور حفظ ظرفیت تولید و نیل به خود کفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی و دامی از جمله گندم ، جو ، ذرت ، برنج ، دانه های روغنی ، چقندرقند و نیشکر ، گوشت سفید ، گوشت قرمز ، شیر و تخم مرغ ، اصلاح […]