تأسیس باشگاه انرژی های تجدیدپذیر

به دعوت وزیر محیط زیست آلمان، پیتر آلتمایر، نمایندگان عالی رتبه ۱۰ کشور جهان در تاریخ اول ژوئن ۲۰۱۳ در شهر برلین گرد هم آمدند تا باشگاه انرژی های تجدیدپذیر را تأسیس و پایه‌ریزی کنند. هدف مشترک آنها، افزایش ظرفیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در دنیا می‌باشد. کشورهای چین، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، مراکش، آفریقای جنوبی، پادشاهی تونگا، امارات متحده عربی، انگلیس وآژانس بین‌المللی انرژی های تجدیدپذیر از اعضای مؤسس باشگاه انرژی های تجدیدپذیر می‌باشند

آقای آلتمایر در این رابطه می‌گوید: “ما به عنوان اعضای مؤسس تلاش خواهیم کرد تا به عنوان پیشرو و یک نمونه واقعی عمل کنیم. تأسیس باشگاه انرژی های تجدیدپذیر گامی بزرگ از سوی کشورهای پیشرو در این زمینه است که هدف اصلی آن، دگرگونی سیستم های انرژی در جهان است. در چنین سیستمی، انرژی های تجدیدپذیر بایستی نقش کلیدی در تأمین انرژی مورد نیاز آینده در جهان را ایفا کنند.”

آقای آلتمایر افزود: “ما تصمیم داریم تا با کمک یکدیگر به عنوان وکلای مدافع سیستم های نوین انرژی و اجرا کنندگان آن در سطح جهانی عمل کنیم. هدف دیگر باشگاه انرژی های تجدیدپذیر، پشتیبانی و حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود. استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نه تنها یک راهکار مناسب جهت مقابله با تغییرات نامطلوب آب و هوایی است، بلکه عاملی جهت ایجاد موفقیت و امنیت در تأمین انرژی در سراسر جهان خواهد بود. با افزایش تقاضا برای انرژی در سطح جهان، انرژی های تجدیدپذیر از جاذبه خاصی برخوردار شده‌اند. ”

اعضای باشگاه انرژی های تجدیدپذیر توافق کردند موضوع انرژی های تجدیدپذیر را در برنامه‌های سیاسی آتی خود نیز وارد نمایند. به این ترتیب، این باشگاه قصد دارد در کنفرانس بعدی آب و هوا در سازمان ملل متحد، نقش این منابع از انرژی را در پیشرفت دولتها و ملل، آب و هوا و توسعه پایدار مطرح سازد. همچنین باشگاه انرژی های تجدیدپذیر به عنوان موتور محرک این مبحث، قصد دارد انگیزه لازم برای ایجاد و ازدیاد پروژه های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر را در دنیا ایجاد نماید.

از آنجا که شالوده رسمی باشگاهی که مؤسسان آن دولتهای پیشرو در زمینه انرژی های تجدیدپذیر بدون هیچ هدف اجباری و الزام‌آوری و بدون تعریف پروژه‌ای مشترک بنا نهاده شده است، این موضوع می‌تواند حامل پیام‌های مهمی با خود باشد. یکی از این پیام‌ها این است که این ۱۰ کشور به طور مشخص اعلام می‌دارند که دنیا به منظور مقابله با بسیاری از چالش‌های این زمانه، مجبور به گرویدن به صنایع مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر است.

باشگاه انرژی های تجدیدپذیر در بیانه‌ای این چنین اعلام داشته است: “این باشگاه عقیده دارد با توجه به پیش بینی افزایش تقاضای جهانی برای انرژی طی سالیان پیش رو، بسیاری از کشورها نیاز خواهند داشت در خصوص سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساختار لازم جهت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تصمیمات جدی اتخاذ کنند که این خود عاملی جهت توسعه نسل‌های بعدی خواهد گردید.”

.

دانیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =

پست بعدی

جمع آوری انرژی خورشیدی با الهام از گلها

ی خرداد ۱۲ , ۱۳۹۲
به گزارش خبرگزاری مهر، این سیستم از یک سری آینه ها برای جمع آوری پرتوهای خورشیدی روی تراشه های تبدیل گر استفاده می کند. کارشناسان می گویند این سیستم دارای ظاهری مانند یک گل است و یک تک گل می تواند در مناطق دور افتاده برق تولید کند. دانشمندان امیدوارند […]