تلفات جهانی گرما ۲‌ برابر می‌شود

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تعداد افرادی که در شهرهای بزرگ براثر گرمای غیرقابل تحمل از دنیا می‌روند به علت تغییرات جوی ۲ برابر می‌شود.

تحقیقاتی که در منهتن انجام شده نشان می‌دهد که تعداد تلفاتی که گرمایش زمین عامل آن است بسیار بیشتر از تلفاتی است که در نتیجه سرما رخ می‌دهد.

به گزارش مهر، این تحقیقات در پی گزارش سال گذشته سازمان حفظ سلامت انجام شده که نسبت به مرگ ناشی از گرما و افزایش آن به صورت سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر یعنی ۵ برابر میزان کنونی هشدار داده بود.

این مقاله با استفاده از بررسی ۱۶ مدل آب و هوای جهانی با دو سناریو مختلف انتشار گازهای گلخانه‌ای مرگ‌های ناشی از دمای هوا را در دهه‌های ۲۰۲۰ ، ۲۰۵۰ و ۲۰۸۰ را پیش بینی کرده است.

در یک سناریو مرگ ناشی از گرما در دهه ۲۰۸۰ تا ۹۱ درصد افزایش می‌یابد و مرگ ناشی از سرما کاهش ۳۴٫۱ درصدی خواهد داشت.

جدول دیگر براساس محاسبات متناوت پیش بینی کرده است که مرگ‌های ناشی از گرما تا ۵۰ درصد افزایش و مرگ‌های ناشی از سرما تا ۲۲٫۱ درصد کاهش می‌یابد که این وضعیت افزایش خام مرگ‌های ناشی از دمای هوا را به ۱۵٫۵ درصد می‌رساند.

این سناریوها همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که مرگ‌های ناشی از گرما تا ۲۱٫۵ درصد یا ۲۲٫۵ درصد در دهه ۲۰۲۰ افزایش خواهند داشت و مرگ‌های ناشی از سرما کاهش ۱۲٫۲ درصدی یا ۱۱٫۱ درصدی خواهند داشت. به طور کلی مرگ‌های مرتبط با دمای هوا افزایش ۵٫۳ درصدی یا ۶٫۲ درصدی دارند.

محققان که نتایج تحقیقات خود را در مجله تغییرات جوی طبیعت منتشر کرده‌اند بر اهمیت مدیریت خطرات سلامتی در واکنش به گرمایش زمین تأکید کرده‌اند. آن‌ها اظهار داشتند که افزایش دمای هوا در مناطق شهری ممکن است به تلفات ناشی از گرما منتهی شود و تلفات ناشی از سرما کاهش یابد.

تأثیرات تلفات سالانه در مدل‌ها و سناریوهای مختلف در دهه ۲۰۲۰ یکسان هستند اما تفاوت‌های آن‌ها در سال ۲۰۵۰ آغاز شده و تفاوت کامل آنها در دهه ۲۰۸۰ مشخص می‌شود.

پاتریک کینی استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا اظهار داشت که تأثیرات هشدار دهنده دمای هوا روی سلامت مردم نگرانی درحال افزایش است و این نگرانی باید مورد توجه پزشکان و سیاستمداران قرار بگیرد. مناطق شهری چون نیویورک به دمای بسیار شدید آسیب پذیر هستند که این امر به علت تراکم بالای جمعیت و بالا رفتن دمای هوا در نتیجه ایجاد تأثیرات جزیره حرارتی شهری است.

در شهرها به ویژه در کلان شهرها، پهنه گسترده‌ای از سطح شهر مانند سقف ساختمان‌ها و خیابان‌ها تیره رنگ هستند. این سطوح تیره رنگ به ویژه در طی فصل تابستان، گرما را در خود جذب کرده و نابهنگام آن را به هوا گسیل می‌دارند. این پدیده که به نام پدیده جزیره حرارتی شناخته می‌شود، باعث افزایش دمای مناطق مسکونی از ۲ تا ۱۵ درجه سانتیگراد می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

پست بعدی

توربین‌های بادی قاتل پرندگان کمیاب

پ خرداد ۲ , ۱۳۹۲
سالانه ۵۷۳ هزار پرنده در ایالات متحده در اثر برخورد با توربین‌های بادی تولید برق جان خود را از دست می‌دهند که در میان این پرندگان گونه‌های کمیاب و حفاظت شده‌ای نظیر عقاب‌های کچل و عقاب‌های طلایی نیز به چشم می‌خورند به گزارش ایسنا، اگرچه از انرژی برق بادی، به […]