عقب نشینی سرهنگ / پیشنهاد افزایش ۱۰ برابری جرایم شکار و صید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست از پیشنهاد افزایش ۱۰ برابری جرایم تخلفات شکار و صید در کشور خبر داد.

سرهنگ خیلدار در گفت‌وگو با ایسنا از پیشنهاد افزایش ۱۰ برابری جرایم تخلفات شکار و صید در کشور خبر داد و تاکید کرد: این پیشنهاد به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ارایه شده که امیدواریم در شورای عالی محیط زیست به تصویب برسد.

وی با بیان این که بالای ۹۵ درصد مردم با مخالف شکار حیات وحش هستند افزود: قطعا افزایش جرایم تخلفات شکار و صید مشمول آن دسته معدود افراد متخلف می شود.

خیلدار ضرر و زیان شکار یک قلاده یوزپلنگ را هم‌اکنون ۲۵ میلیون تومان عنوان و تاکید کرد: از نظر ما این جریمه پایین بوده و بازدارنده نیست و باید این میزان به حداقل ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد تا معدود متخلفان اجازه تخلف به خود در این زمینه ندهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ارتقای آگاهی های زیست‌ محیطی شهروندان گفت: در این راستا تلاش‌هایی برای گنجاندن مسایل زیست‌محیطی در کتب درسی و دانشگاهی در حال انجام است. از سوی دیگر صدا و سیما نیز باید نسبت به ارتقای آگاهی زیست‌ محیطی مردم بنا بر وظایف ذاتی خود اقدام کند.

وی افزود: در کنار این امر استفاده از تجهیزات روز برای حفاظت نیز ضروری است که در این راستا برای نخستین بار در کشور بزودی نصب دوربین‌های حفاظتی در یکی از پارک‌های ملی به صورت آزمایشی آغاز می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با این دوربین‌ها که از انرژی خورشیدی بهره می گیرند می توان تا شعاع ۳۵ کیلومتر هرگونه خودرو یا موتورسیکلت را مشاهده کرده کرد و تا ۷ کیلومتر از محل نصب حتی پلاک خودرو را ثبت کرد.

وی از به روز رسانی بانک اطلاعات شکارچیان متخلف و یکپارچه‌ سازی این بانک به عنوان یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام یگان حفاظت محیط زیست یاد کرد و گفت: در عین حال در نظر داریم سامانه پیامکی را راه‌اندازی کنیم که در صورت ورود افراد به داخل مناطق تحت حفاظت شده بر روی تلفن همراه آنها پیامک هشدار دهنده ارسال شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استفاده از جوامع محلی برای حفاظت مناطق را از دیگر برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست یادکرد و گفت: در نظر داریم از توان معتمدین روستاها و تشکل‌های غیردولتی زیست‌ محیطی برای حفاظت استفاده کنیم.

حدود ده روز قبل سرهنگ خیلدار در اظهاراتی بحث برانگیز عنوان نمود: “افزایش جریمه‌های شکار غیرمجاز آثار و تبعات منفی در پی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

پست بعدی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اخطار قانون اساسی: تخریب محیط زیست به علت انجام فعالیت‌های اقتصادی ممنوع است

د اردیبهشت ۳۰ , ۱۳۹۲
 پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هادی شوشتری در نشست علنی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور در اخطاری با استناد به اصل ۵۰ قانون اساسی با بیان اینکه در […]