منزل رئیس جمهور به انرژی تجدیدپذیر مجهز شد

وزیر نیرو با اشاره به تاکید دولت نهم و دهم در خصوص استفاده از انرژی های تجدیدپذیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر با نصب یک پنل ۵ کیلوواتی خورشیدی در منزل رئیس جمهور، انرژی مورد نیاز در خانه وی از طریق انرژی تجدیدپذیر کسب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نامجو امروز در جشنواره ستاد فناوری انرژی های نو، خودکفایی در حوزه آب و برق را مرهون فعالیت های تحقیقاتی پژوهشگران کشور دانست و افزود: این وزارتخانه از سال ۸۵ تاکنون اعتباراتی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۲۵۰ پروژه تحقیقاتی اختصاص داده است.

وزیر نیرو با اشاره به بخشی از دستاوردهای این وزارتخانه اظهار داشت: ارتقای توربین های گازی از جمله این دستاوردها است علاوه بر آن موفق به طراحی و تولید توربین ۲۵۰ مگاواتی برقابی شدیم.

وی از اقدامات این وزارتخانه در زمینه استفاده از خبر داد و ادامه داد: در مشکین شهر اقدام به حفاری ۱۱ چاه به عمق ۳ هزار متر کردیم که با انتشار بخار از این چاهها توانستیم برق تولید کنیم.

نامجو دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت سلول های خورشیدی نانوساختار را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: پژوهشگران ما نیز موفق به دانش فنی ساخت پیل سوختی ۱۰کیلووات شدند که امروز با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

وی تولید ساخت میکروتوربین برقابی تا ۱۰۰ کیلووات و ساخت توربین های ۲مگاواتی را از دیگر دستاوردهای وزارت نیرو نام برد و یادآور شد: علاوه بر این هوشمندسازی کل شبکه برق کشور را نیز در دستور کار داریم.

وزیر نیرو همچنین خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک نیز به دانش فنی طراحی وساخت توربین های بخار ۲۵ کیلوواتی نیز دست خواهیم یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + نه =

پست بعدی

عقب نشینی سرهنگ / پیشنهاد افزایش ۱۰ برابری جرایم شکار و صید

ی اردیبهشت ۲۹ , ۱۳۹۲
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست از پیشنهاد افزایش ۱۰ برابری جرایم تخلفات شکار و صید در کشور خبر داد. سرهنگ خیلدار در گفت‌وگو با ایسنا از پیشنهاد افزایش ۱۰ برابری جرایم تخلفات شکار و صید در کشور خبر داد و […]