از خواص برگ درخت توت بدانید

جمعیت کویرسبز: درختان توت منشا یکی از پرخاصیت ترین میوه ها هستند. اما میوه تنها بخش مفید از این درختان نیست. بلکه برگ این درخت نیز سرشار از مزایای مختلفی برای سلامتی می باشد.

در واقع برگ درخت توت سرشار از مواد مغذی مختلفی از جمله آنتی اکسیدان های خانواده پلی فنول، ویتامین C، روی، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم است.

از گذشته های دور برگ درخت توت به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شده است. این برگ را می توان به اشکال مختلفی مصرف کرده یا از مکمل های برگ درخت توت موجود در بازار استفاده کنید.

برخی از روش های استفاده دارویی از برگ درخت توت (به خصوص در کشور های آسیایی) دم کردن آن و همچنین پختن آن است. همچنین تغذیه دام با برگ این درخت می تواند خواص فوق العاده ای را به شیر بدهد.

چایچای

درخت توتیکی از مزایای بسیار مهم مصرف برگ توت پیشگیری از دیابت است. این برگ ماده ای به نام DNJ را درون خود جای داده که مانع از جذب کربوهیدرات ها می شود. همچنین می تواند باعث بهبود سطح هورمون تنظیم کننده قند خون (انسولین) شود.

دیگر مزیت خوردن برگ های توت یا مکمل های آن بهبود سلامت قلب از طریق کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول، کاهش التهاب و در نهایت جلوگیری از تجمع پلاک در رگ های خونی است.

برگ توت حاوی ترکیبات ضد التهابی بی شماری از جمله آنتی اکسیدان های فلاونوئید است که می تواند التهاب عمومی بدن را کاهش دهد.

در مطالعه ای نشان داده شد که عصاره برگ توت و چای آن می تواند به شکل قابل توجهی التهاب را کاهش داده و مانع از استرس اکسیداتیو شود که یک عامل مهم در شکل گیری بیماری های مزمن و پیری است.

برگ درخت توتبرگ درخت توت

با وجود محدود بودن تحقیقات، برخی مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که برگ توت می تواند اثرات ضد سرطانی داشته باشد و علیه سلول های سرطانی کبد و دهانه رحم عمل کند.

تحقیقات آزمایشگاهی دیگری نیز نشان داده اند که برگ توت می تواند در سلامتی کبد نقش داشته باشد و از بروز التهاب و رسیدن آسیب به آن جلوگیری کند.

برگ توت همچنین می تواند در لاغری و چربی سوزی نیز نقش داشته باشد و باعث از بین رفتن لکه های تیره روی پوست شده و پوستی روشن را به شما هدیه دهد.

هرچند در مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده شده است که برگ توت مفید بوده و تا حد زیادی بی خطر است، اما ممکن است در برخی از افراد منجر به عوارض جانبی شود.

برگبرگ

به عنوان مثال، برخی از افراد هنگام مصرف مکمل های برگ توت عوارض جانبی مانند اسهال، حالت تهوع، سرگیجه، نفخ و یبوست را گزارش کرده اند.

علاوه بر این، افرادی که از داروهای دیابت استفاده می کنند قبل از امتحان برگ توت به دلیل اثرات آن بر قند خون، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنند.

برای اطمینان از ایمنی این برگ در صورت استفاده طولانی مدت، به مطالعات انسانی بیشتری نیاز است. در نتیجه لازم است کودکان و زنان باردار یا شیرده به دلیل ناکافی بودن تحقیقات ایمنی از مصرف این برگ خودداری کنند.

در انتها همیشه بهتر است قبل از استفاده از هر گونه مکمل گیاهی، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید یا بیماری خاصی دارید. با پزشک خود مشورت کنید.

کویر سبز را درشبکه های مختلف اجتماعی دنبال کنید، جمعیت کویر سبز کاشان یک سازمان مردم نهاد است که میکوشد تا قلب سبز زمین از تپیدن نایستد…

/سرانجام

2 دیدگاه برای “از خواص برگ درخت توت بدانید

  1. علاوه بر همه این ها، توت درختی است که هم میوه میده ، هم سایه داره، هم برای بیماری قند خیلی مفیده… یک میوه با این همه خاصیت ناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 5 =

پست بعدی

دریاچه ارومیه نفس‌های آخر خود را می‌کشد

ش خرداد ۱ , ۱۴۰۰
طی ۷سال، ۱۵هزار میلیارد تومان بودجه برای احیای ششمین دریاچه بزرگ آب شور دنیا هزینه شد، اما تصاویر رسیده از ایستگاه فضایی چین نشان می‌دهد که تراز آب و وسعت این دریاچه در بدترین شرایط ممکن خود قرار دارد.
دریاچه ارومیه