آتش سوزی «خائیز» و «دیل» کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد

جمعیت کویر سبز: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده “خائیز” و منطقه “دیل” گچساران همچنان ادامه دارد.

جمعیت کویر سبز: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده “خائیز” و منطقه “دیل” گچساران همچنان ادامه دارد.

به نقل از سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، «عزیز فیلی» افزود: آتش سوزی منطقه حفاظت شده “خائیز” در حوزه کهگیلویه و بویراحمد مهار شده اما در حوزه شهرستان بهبهان استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: جهت اطفا آتش جنگلهای منطقه “دیل” گچساران بیش از ۱۰۰ نیرو توسط بالگردها به منطقه هلی برد شده و در حال تلاش برای مهار آتش هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۰ سورتی پرواز توسط ۶ فروند بالگرد برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده “خائیز”کهگیلویه و “دیل” گچساران انجام شده است.

فیلی تصریح کرد: همچنین در مجموع از آغاز عملیات اطفاء حریق تاکنون ۷۰۰ نفر نیرو جهت کمک به مهار آتش سوزی های”خائیز” کهگیلویه و “دیل” گچساران با بالگردها انتقال داده شدند.

وی با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی منطقه و گرمای هوا ادامه داد: خشک بودن و متراکم بودن پوشش گیاهی، سخت گذر بودن و کوهستانی بودن منطقه، وجود شیارهای تند امکان مانور دادن را از نیروها می گیرد و مهار اتش زا با کُندی مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به وضعیت هر دو آتش سوزی در جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده “خائیز” کهگیلویه و “دیل” گچساران پیش بینی می شود که این مشکل‌ها تا ۴۸ ساعت آینده ادامه داشته باشند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

پست بعدی

طبیعت را دریابیم

ی خرداد ۱۱ , ۱۳۹۹
وقتی که آسایش نشستن در خودرو را جایگزین رکاب‌زدن کردیم، به این فکر نکردیم که این آسایش کذاییء آرامش و سلامت ما را نشانه رفته است.
طبیعت را دریابیم