احداث فاز دوم کارخانه فولاد و آلایندگی‌های پیش‌رو برای کاشان و آران و بیدگل

جمعیت کویرسبز کاشان: خسرواعتماد مدیرعامل جمعیت کویرسبز کاشان در خصوص احداث فاز دوم کارخانه فولاد و آلایندگی‌های پیش‌روی آن به استاندار اصفهان نامه‌ای نوشت و جهت پیشگیری از احداث طرح توسعه کارخانه مذکور تقاضاکرد تا اقدامات لازم مبذول گردد.

متن نامه به شرح زیراست:

جناب آقای دکتر مهرعلیزاده
استاندار محترم استان اصفهان
با سلام و احترام:
به استحضار حضرتعالی می رساند کارخانه فولاد کویر متعلق به آقای خوروش اصفهانی طی دهه گذشته در منطقه کاشان – شمال شهر آران و بیدگل احداث گردیده و تاکنون بصورت نورد سرد با تبدیل شمش به میلگرد فعالیت دارد. ولی اخیرا” مطلع شده ایم که ایشان اقداماتی جهت راه اندازی کوره ذوب فلز در کارخانه مذکور در قالب فاز ۲ دارند .
حال سئوال اساسی اینجاست که آلودگی هوا در منطقه کاشان و آران و بیدگل با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر در سال جاری چندین روز به بالای ۱۴۰ واحد رسیده ، آیا شکل گیری کوره ذوب در کنار و نزدیکی بافت مسکونی منطقه ، این روند را بسرعت تشدید نخواهد کرد؟ بی تردید در آینده نزدیک زندگی عادی کل ساکنین منطقه دچار معضل اساسی خواهد شد. همچنین با توجه به کمبود شدید آب در این منطقه ، خشکسالی های اخیر و از طرفی آب بر بودن بالای صنعت فوق ، و نیز آلایندگی شدید زیست محیطی آن از جمله موارد دیگر قابل تامل می باشد. بنابر این مصرانه از حضرتعالی تقاضا داریم جهت پیشگیری از احداث طرح توسعه کارخانه مذکور اوامر مقتضی صادر فرمایید.
پیشاپیش از بذل عنایت و توجه جنابعالی سپاسگزاری می نماییم.

خسرو اعتماد
مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان

رونوشت:
-فرماندار محترم و معاون استاندار جناب آقای دکتر مومنیان ، جهت استحضار و دستور اقدام مقتضی
-مدیر کل محترم سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان جناب آقای دکتر دانیالی ، جهت استحضار و دستور اقدام مقتضی

یک دیدگاه برای “احداث فاز دوم کارخانه فولاد و آلایندگی‌های پیش‌رو برای کاشان و آران و بیدگل

  1. سلام بنده پهلوانیان هستم که در رابطه با شرکت فولاد پیام دادم
    ادرس درسته ایملم این هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پانزده =

پست بعدی

مرگ سالانه ۷ میلیون نفر در جهان به دلیل آلودگی هوا

چ اردیبهشت ۱۲ , ۱۳۹۷
جمعیت کویرسبز کاشان: بر اساس آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سالانه هفت میلیون نفر در سراسر جهان و بیشتر در کشورهای در حال توسعه به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.  به نقل از ایسنا به طور کلی از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان ۹ نفر […]
آلودگی هوا