وضعیت بحرانی فعلی منابع آب در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده

جمعیت کویرسبز کاشان:حمیدرضا مومنیان فرماندار کاشان امروز گفت؛ مدیریت آبیاری در بخش کشاورزی به‌عنوان مصرف‌کننده کلان منابع زیرزمینی ضروری است.

حمیدرضا مومنیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با اشاره به وضعیت بحرانی و به عبارتی ورشکستگی آب در کشور گفت: برابر آمار و گزارشات منتشره وضعیت بحرانی منابع آب در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و نیازمند عزمی همگانی برای مدیریت و پشت سر گذاشتن سال جاری با کمترین میزان خسارت است.

وی مدیریت آبیاری در بخش کشاورزی به‌عنوان مصرف‌کننده کلان منابع زیرزمینی را ضروری دانسته و افزود: متأسفانه برخی برای حفظ مالکیت خود بر اراضی کشاورزی به‌ویژه در اطراف شهرها بدون هیچ‌گونه برداشت مفید و مثمر ثمری اقدام به آبیاری می‌کنند، بنابراین شناخت راهکارهای حقوقی حفظ مالکیت اراضی و جلوگیری از هدر رفت آب در این بخش یکی از اولویت‌های اساسی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان است.

مومنیان در ادامه و با تأکید بر تسریع در عملیات نصب کنتورهای هوشمند روی کلیه چاه‌های کشاورزی، این اقدام را یکی از ابزارهای کارآمد در کنترل برداشت آب‌های زیرزمینی و درنتیجه مدیریت منابع آب برشمرد. فرماندار با گریز به توافقات اولیه فی‌مابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب کاشان در خصوص تهاتر سهمیه آب زیرزمینی شهرداری کاشان با پساب فاضلاب شرکت آبفا، خواستار تعیین تکلیف قطعی و نهایی توافقات صورت گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

پست بعدی

آیا پلاستیک‌های قابل بازیافت می‌توانند به کاهش آلودگی کمک کنند؟

ی اردیبهشت ۹ , ۱۳۹۷
کویرسبز: با افزایش میزان آلودگی پلاستیک، پیدا کردن راه‌های موثر برای مبارزه با افزایش آلودگی‌های پلاستیکی بسیار مهم است. به نقل از ایسنا، محققان نوع جدیدی از پلاستیک را تولید کرده‌اند که می‌تواند بارها و بارها بازیافت شود. بطری‌های آب در افزایش آلودگی‌های پلاستیکی نقش دارند و همه می‌دانند که […]
بازیافت پلاستیک