عدم فرهنگ‌سازی صحیح علت وضعیت نامناسب پسماند در کشور

کویر سبز: دبیر علمی جشنواره مدیریت پسماندتاکید کرد: علت عمده وضعیت نامناسب پسماند در کشور ما به عدم فرهنگ سازی صحیح در حوزه مصرف بر می‌گردد.

به نقل از ایسنا داریوش فرد دهکردی دبیر علمی جشنواره مدیریت پسماند در مراسم اختتامیه جشنواره پسماند که امروز با حضور عیسی کلانتری – رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از هنرمندان برگزار شد به تشریح جزییات این همایش پرداخت و گفت:  اولین جشنواره پسماند به منظور حساسیت‌زایی برای جامعه ، مسولان و تصمیم‌گیران برگزار شده است تا نسبت به یکی از معضلات حاد جامعه یعنی پسماند حساسیت لازم را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: علت عمده وضعیت نامناسب پسماند در کشور ما به عدم فرهنگ سازی صحیح در حوزه مصرف بر می‌گردد بنابراین سعی داریم با برگزاری چنین همایش‌هایی در این زمینه حساسیت‌های لازم را ایجاد کنیم و با این استدلال از ابزار هنر برای اجرای این جشنواره استفاده کردیم و برای اولین رویداد پسماند در چهار رشته هنری نقاشی، پوسترسازی، حجم و چیدمان و کاریکاتور متقاضیان شرکت و هنرمندان جوان این حوزه سعی کرده‌اند که ذهن و فکر خود را در حوزه پسماند به تجسم درآورند.

 فرد دهکردی در ادامه اظهار کرد: حدود ۲۰۰ اثر به دبیرخانه همایش پسماند ارسال شد که با داوری اولیه حدود  ۴۰ اثر برای ارائه در نمایشگاه برگزیده شد. امروز در جریان اختتامیه جشنواره پسماند از نفراتن برگزیده این حوزه‌ها تقدیر می‌شود. در رشته نقاشی سه نفر، در رشته حجم و چیدمان سه نفر و در هر یک از رشته‌های کاریکاتور و پوستر از یک نفر تقدیر می‌شود.

دبیر علمی جشنواره مدیریت پسماند تاکید کرد: امیدواریم این رویداد که بخشی از مسوولیت‌های محوله به دانشگاه الزهرا است و به منظور فرهنگ سازی برای دستیابی به جامعه پاک انجام می‌شود برای دوره‌های بعدی با  حضور حداکثری رشته هنری برگزار شود و بتوانیم جهش قابل توجهی در ارائه آثار داشته باشیم.

فرد دهکردی در پایان گفت: از مسوولان  که به این درک رسیده‌اند تا پیام‌های  خود را در قالب‌های هنری به جامعه منتقل کنند تا به قول مقام معظم رهبری در جان مردم نفوذ کنند تشکر می‌کنم و امیدواریم هنرمندان پیش از پیش به ایفای وظیفه خود بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

پست بعدی

گالری هتل نگارستان میزبان نمایشگاه عکس طبیعت و حیات وحش

د اسفند ۱۴ , ۱۳۹۶
جمعیت کویرسبز کاشان: در آخرین پنج شنبه سال ۹۶ نمایشگاه تخصصی عکس های فعال محیط زیست و جانورشناس کاشانی، مصطفی مازوچی و با موضوع تخصصی حیات وحش و طبیعت در نگارخانه هتل نگارستان گشایش یافت. در این نمایشگاه که به تعداد ٣٢ قطعه آثار عکاسی مصطفی مازوچی از ۲۴ اسفند […]
نمایشگاه عکس طبیعت و حیات وحش