برنامه اجرایی قانون حفاظت از تالاب‌ها تدوین شد

جمعیت کویر سبز کاشان: معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین برنامه اجرای قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور خبر داد.
به گزارش «پارما» از ایرنا، معصومه ابتکار در صفحه توییتر خود همچنین نوشت: قانون حفاظت ، احیا و مدیریت تالاب های کشور توسط رییس جمهوری ابلاغ شده است.
لایحه حفاظت از تالاب‌ها پس از تهیه و تدوین و تصویب در دولت یازدهم در ۲۰ اردیبهشت ۹۴ تقدیم مجلس نهم شد و در مجلس دهم مورد توجه و تصویب قرار گرفت.
این قانون در پنج ماده تصویب شده است که در آنها تاکید می شود هر گونه اقدام منجر به خسارت غیر قابل جبران به بدنه تالاب ها ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد؛ در بندهای بعد قانون همچنین تاکید شده است که کسانی که اقدامات تخریبی انجام داده اند، علاوه بر توقف فعالیت آنها، ملزم به پرداخت جریمه های سنگین می شوند.
همچنین بر اساس این قانون سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو به ترتیب موظف به تعیین و تامین حقابه تالاب ها شده اند. همچنین دولت موظف به تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه های مربوط به تالاب ها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نوزده =

پست بعدی

گنج بزرگ ایران را از دست ندهیم

ش خرداد ۱۳ , ۱۳۹۶
کویر سبز: گرچه جنگل‌های زاگرس سد محکمی در مقابله با ریزگردها هستند تغییرات اقلیمی و عوامل انسانی، این جنگل‌ها را در معرض تهدید و نابودی قرار داده است. براساس بررسی‌های صورت گرفته بالاترین نرخ فرسایش جنگل‌های دنیا در مناطق جنگلی زاگرس ایران گزارش شده و این پدیده، لزوم توجه بیشتر […]
زاگرس