کودهایی برای صرفه جویی در آب

جمعیت کویر سبزکاشان: یک کارشناس محیط زیست گفت: افزایش جذب عناصر معدنی، مقاومت گیاه در برابر کم آبی، کارایی مصرف آب، کاهش جذب عناصر مضر از مزایای استفاده از کود پودری است.

علی رجالی یک کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کودهای پودری بر اساس خواص مفید میکرو ارگانیسم‌های خاکزی همیار و همزیست با گیاهان و به ویژه قارچ‌های میکوریزا نوع آربسکولار تهیه شده است.
وی با بیان این که محصول تولیدی این شرکت به شکل پودری و به راحتی قابل استفاده است و گیاهان را در تمام طول دوره رشد خود مورد حمایت قرار می دهد، افزود: پس از استفاده از این محصول قارچ‌های میکوریزی در ریشه گیاه مستقر شده و آب و عناصر معدنی مورد نیاز گیاه را با سرعت و به مقدار بیشتری به ریشه منتقل می‌کند، در نتیجه با مصرف مایکوروت، گیاه علاوه  بر رشد بهتر در برابر تنش‌های محیطی مقاومت خوهند کرد.
کارشناس محیط زیست با بیان این که مصرف این محصول در کشاورزی دارای صرفه اقتصادی است، افزود: این محصول کیلویی ۸ هزار تومان است، به ازای هر نهال پسته ۱۰۰ گرم استفاده می شو د، اما مهم‌ترین مزیتش این است که وقتی وارد سیستم ریشه‌ای می‌شود تأثیر آن تا وقتی که گیا ه پابرجاست، ادامه دارد.
به گفته رجالی، این کود پودری برای استفاده در کشت گیاهان زراعی، درختان میوه، درختچه، سبزی و صیفی جات، گل ها و گیاهان زینتی و بسیاری از گیاهان مرتعی مناسب است، اما برای گیاهان ارکیده، گیاهان خانواده کلم، انواع سوزنی برگان و برخی از درختان پهن برگ مانند بلوط و راش و ممرز  و گیاهان خانواده خلنگ مثل علف جاروب ، ذغال اخته به هیچ وجه مناسب نیست.
 این کارشناس محیط زیست در ادامه تصریح کرد:  این محصول باعث افزایش جذب عناصر معدنی، مقاومت گیاه در برابر کم آبی و کارایی مصرف آب، همچنین موجب کاهش جذب عناصر مضر و فعالیت بیمارگرهای ریشه  می شود.
وی با بیان اینکه کودهای پودری از سال ۹۲ وارد بازار ایران شده است، افزود: عمده بازار مصرف این کود در باغات به خصوص باغ های پسته در مرکز ایران و مرکبات در شمال و جنوب  ایران است و این محصول برای عراق، ترکیه  و  ارمنستان هم صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

پست بعدی

ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﭘﻠﯿﺲ ﻓﺘﺎ ﺑﺎ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺁﺯﺍﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﺳﺎﯾﺒﺮ

ج دی ۳ , ۱۳۹۵
جمعیت کویر سبز: ﺭﺋﯿﺲ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﺋﻢ ﺳﺎﯾﺒﺮﯼ ﭘﻠﯿﺲ ﻓﺘﺎ ﻧﺎﺟﺎ ﮔﻔﺖ: ﺗﻀﯿﯿﻊ ﺣﻘﻮﻕ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺟﺮﻡ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ “ﺗﺮﻭﯾﺞ ﺧﺸﻮﻧﺖ” ﻧﯿﺰ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ‌ ﺷﻮﺩ.ﺭﺋﯿﺲ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﺋﻢ ﺳﺎﯾﺒﺮﯼ ﭘﻠﯿﺲ ﻓﺘﺎ ﻧﺎﺟﺎ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﭘﺪﯾﺪﻩ ﻣضمون ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺁﺯﺍﺭﯼ ﻭ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﮐﻠﯿﭗ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ […]
پلیس فتا حیوان آزاری