جمع‌آوری هزاران قطعه ظروف پلاستیکی از محل آیین‌های محرم نوش‌آباد

جمعیت کویرسبز: دبیر پویش دانشجویی سفیران پاکیزگی نوش‌آباد گفت: شرکت‌کنندگان در این پویش لیوان و ظروف یک‌بار مصرف را از سطح مسیرهای منتهی به مراسم آیینی محرم این شهر جمع‌آوری کردند.

محمد حیدری اظهارکرد: این پویش از شام‌گاه هشتم محرم با حضور ۱۵۰ نفر از فعالان عضو انجمن‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های مذهبی و کارکنان خدمات شهری نوش‌آباد آغاز شد و تا پایان روز دوازدهم ادامه داشت.

دبیر پویش دانشجویی سفیران پاکیزگی نوش‌آباد تصریح کرد: اجرای طرح سفیران پاکیزگی با هدف پاک‌سازی فضای شهری با مشارکت همگانی و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری به عنوان بخشی از فریضه امر به معروف اجرا شد.

حیدری ادامه داد: با مشارکت واحد خدمات شهری شهرداری نوش‌آباد، سطل‌های بازیافت سیار در مسیر حرکت دسته‌های عزادار و بلوار محرم، محل برگزاری برنامه‌های آیینی نصب شد و نایلون‌هایی نیز برای جمع‌آوری ظرف‌های یک‌بار مصرف توزیع شد که بعد از جمع‌آوری به مراکز بازیافت ارسال شود.

وی با اشاره به آثار اجرای این طرح تاکید کرد: نوش آباد محل برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور است که با حضور بیش از دو هزار هنرور اجرا می‌شود و این طرح به عنوان یک کار جمعی و خرد عمومی به یک ظرفیت برای جلب مشارکت مردم تبدیل شده بود.

دبیر پویش دانشجویی سفیران پاکیزگی نوش آباد گفت: شرکت‌کنندگان در این طرح با کاور مخصوص ضمن تلاش برای پاکیزگی شهر و فضاهای اجرای برنامه‌های محرم، در خصوص ضررهای ناشی از استفاده ظروف یک بار مصرف و نیز اطلاع رسانی کردند.

انجمن‌های مردم راه روشن توسعه، دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد و جمعیت کویر سبز کاشان و اعضای هیئت‌های مذهبی در این طرح مشارکت داشتند.

/کاشان نیوز

گزارش تصویری:

عکس: مهدیه تسلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 3 =

پست بعدی

یادگاری تو به زمین / ویدیو

ی مهر ۲۵ , ۱۳۹۵
جمعیت کویرسبز: در تکمیل کمپین جذاب محیطی یادگاری تو به زمین حالا به ویدیویی با بازی لیلا حاتمی محبوب ادامه پیدا کرده. این ویدیو را ببنید. حالا سامسونگ در حال انجام اقدامات و استراتژی تبلیغاتی برندینگی جذابی است.   منبع: رسانه‌ی دنیای تبلیغ
لیلا حاتمی سامسونگ