تاسوعای کاشان با حضور «کویر سبز»ی‌ها رنگ و بوی زیست محیطی به خود گرفت

جمعیت کویر سبز_مهدی سلطانی‌راد: خیابان‌ها و معابر منتهی به میدان کمال الملک کاشان صبح سه شنبه و همزمان با تاسوعای حسینی با حضور فعال شماری از اعضای جمعیت کویر سبز کاشان و اقدام آنان نسبت به جمع آوری زباله و پسماند موجود در معابر و نقاط حاشیه خیابان ها رنگ و بوی دعوت مردم عزادار به حفاظت و نگاهبانی از محیط زیست همراه با حفظ شعائر مذهبی و پاسداشت قیام عاشورا به خود گرفت.

به گزارش کاشان آنلاین در این حرکت زیست محیطی که از ساعت ۹ صبح سه شنبه از خیابان باباافضل آغاز شد جمعی از اعضای جوان جمعیت کویر سبز کاشان با در دست داشتن وسائل جمع آوری زباله و پسماند و در خلال عزاداری هیئت های مذهبی کاشان در مقابل بازار موسوم به پانخل و ورودی بازار بزرگ، بخش پیاده رو و محیط فضای سبز و حاشیه ای خیابان باباافضل، تمامی معابر اطراف میدان کمال الملک و محوطه داخلی این میدان و بخشی از کوچه ها و خیابان ملاحبیب الله شریف را از وجود انواع پسماندها به ویژه لیوان و ظروف یک بار مصرف پاکسازی کردند.

این برنامه در حالی تا ساعت یک بعداز ظهر ادامه یافت که شماری از شهروندان عزادار که تحت تأثیر این حرکت جمعی قرار گرفته بودند ضمن قدردانی و تحسین اقدام زیست محیطی اعضای جمعیت کویر سبز کاشان با جمع آوری زباله های اطراف میدان کمال الملک به همراهی با این اقدام فرهنگ ساز پرداختند.

یکی از شهروندان حاضر در مقابل ورودی بازار بزرگ کاشان در خلال این برنامه زیست محیطی، در گفتگو با خبرنگار کاشان آنلاین با ابراز خرسندی از تحت الشعاع قرارگرفتن عزاداری روز تاسوعای امسال در حاشیه میدان کمال الملک با وجود برنامه پاکسازی اعضای جمعیت کویر سبز یادآور شد: متأسفانه یکی از آسیب های عزاداری در کاشان بی توجهی برخی هیئت های مذهبی و بیشتر از آنها تعداد زیادی از شهروندان نسبت به پاکیزه نگه داشتن شهر در خلال برنامه های جشن نیمه شعبان و عزاداری های محرم است.

وی با اشاره به یکی از ایستگاه های صلواتی توزیع شربت در خیابان باباافضل گفت: به عنوان مثال در مقابل این ایستگاه که با لیوان های یک بار مصرف از مردم پذیرائی می کنند به جای ظروف بزرگ جمع آوری زباله، تنها دو عدد نایلون کوچک به داربست ها وصل کرده اند که با توجه به حجم حضور زیاد مردم مقابل این ایستگاه چنین کاری جوابگو نیست و از این گدشته اینکه که یکی از مسئولین ایستگاه صلواتی بگوید خود ما جمع آوری لیوان های پراکنده در خیابان را بر عهده می گیریم صحبت پذیرفتنی ای نیست. البته ناآگاهی برخی از مردم و پراکندن لیوان ها در پیاده روها و خیابان پس از مصرف محتوی آن معضل دیگری است که نیاز به فرهنگ سازی مستمر دارد.

شهروند دیگری با اشاره به اینکه در تاسوعا و عاشورای هر سال در حاشیه میدان کمال الملک شاهد ایجاد ایستگاه صلواتی و دادن چای و شربت به مردم آن هم با لیوان های یکبار مصرف هستیم افزود: متأسفانه مسئولین این ایستگاه ها فاقد آگاهی و درک لازم پیرامون آسیب های بهداشتی و زیست محیطی دادن شربت و چای با لیوان های یکبار مصرف آن هم در شهری که در همه روزهای سال شاهد عبور و مرور گردشگران خارجی در جای جای خود می باشد هستند و امیدوارم اقدام امروز در مقابل چشمان این دوستان و پاک سازی محیط روبروی این ایستگاه ها توسط گروه متحدالشکل جمعیت کویسر سبز باعث تلنگری در وجودشان شود و تنها به کاری که از سر نیت خالص انجام می دهند فکر نکنند.

برنامه صبح سه شنبه پاکسازی و جمع آوری زباله و پسماند موجود در معابر و نقاط حاشیه خیابان های منتهی به میدان کمال الملک توسط شماری از اعضای جوان جمعیت کویر سبز کاشان البته با حاشیه های خاطره انگیزی همچون برخورد این گروه دوستدار محیط زیست با شماری از گردشگران خارجی از بلژیک و فرانسه و تحسین و تشویق این گردشگران از این اقدام فرهنگ ساز به همراه گرفتن مقداری عکس یادگاری با کویر سبزی ها همراه بود.

گزارش تصویری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =

پست بعدی

جمع‌آوری هزاران قطعه ظروف پلاستیکی از محل آیین‌های محرم نوش‌آباد

پ مهر ۲۲ , ۱۳۹۵
جمعیت کویرسبز: دبیر پویش دانشجویی سفیران پاکیزگی نوش‌آباد گفت: شرکت‌کنندگان در این پویش لیوان و ظروف یک‌بار مصرف را از سطح مسیرهای منتهی به مراسم آیینی محرم این شهر جمع‌آوری کردند. محمد حیدری اظهارکرد: این پویش از شام‌گاه هشتم محرم با حضور ۱۵۰ نفر از فعالان عضو انجمن‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های مذهبی […]
پاکسازی نوش‌آباد