عزاداران حسینی کبودراهنگ در جمع‌آوری پسماند به پاکبان‌ها کمک می‌کنند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ با منتخبان مدیران و متنفذین هیئات مذهبی شهرستان و مدیر سازمان مردم نهاد فردای سبز در خصوص لزوم رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و عزاداریها دیدار کرد.

جمعیت کویر سبز: به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان پیمان زرین در این نشست خواستار ادامه راه امام حسین (ع) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شده و تخریب محیط زیست و تهدید بقای بشر و پایمال نمودن منافع نسل‌های آتی را از طریق این تخریب، منکر حال حاضر جوامع بشری ذکر کرد.
زرین از نمایندگان هیئت های مذهبی شهرستان خواست با توجه به پتانسیل‌های بالقوه این هیئت‌ها در ایجاد فرهنگ زیست محیطی برای کاهش و یا عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف با پایه پلیمری و استفاده از ظروف سنتی و یا حتی الامکان ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی و نهادینه کردن آن، تلاش و فرهنگ‌سازی کنند.
وی سپس با اشاره به مطرح شدن مسائل زیست محیطی و ابعاد مختلف طبیعت و محیط زیست  در قرآن، سنت و سیره نبوی (ص)، به بیان آیات، احادیث و سخنانی در این مورد پرداخت و اهمیت طبیعت در قرآن، واژه‌های ذکر شده از طبیت در قرآن، نامگذاری سوره‌های قرآن به نام پدیده‌های طبیعی، همچنین موارد سوگند به آثار طبیعی و دعوت به اندیشه و تدبر در پدیده‌های طبیعی از سوی قرآن و تأثیرات طبیعت در انسان و بالعکس را تشریح کرد.
در ادامه این نشست که در راستای ترویج فرهنگ کاهش زباله و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و برخی ملاحظات زیست محیطی به خصوص در ایام محرم برگزار شده بود، حاضران با اجماع نظر بر لزوم ایجاد فرهنگ زیست محیطی و زمان بر بودن این پروسه تأکید کردند و در دسترس نبودن ظروف یکبار مصرف گیاهی و قیمت پایین‌تر ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را از دلایل همه گیر شدن ظروف پلاستیکی دانستند.
همچنین در این جلسه اعلام شد کیسه‌های جمع آوری پسماند توسط عزاداران در انتهای دسته جات عزاداری کبودراهنگ برای جمع آوری زباله های موجود در نظر گرفته شده است و عزاداران با پاکبان‌ها در پاکسازی معابر همکاری خواهند کرد.

/ سازمان محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

پست بعدی

نبایدهای صادرات هندوانه سرخ یا ورق فولاد سیاه از ایران

ش مهر ۱۷ , ۱۳۹۵
به میزان آبی که برای تولید یک محصول در صنعت یا کشاورزی مصرف می‌شود آب مجازی می گویند ؛بحث «آب مجازی» توسط پژوهش‌گر بریتانیایی پرفسور جان انتونی آلن در دهه ۱۹۹۰ میلادی مطرح شد. از آن زمان تا کنون، پژوهش‌های او مورد توجه فراوان بخش‌های اقتصاد و سیاست قرار گرفته‌اند. […]
فولاد و هندوانه