جمیعت کویر سبز کاشان ۱۶ ساله شد

جمعیت کویرسبز: تولد شانزده سالگی جمعیت کویر سبزآیین شانزدهمین سال تاسیس سازمان مزدم‌نهاد «جمعیت کویر سبز کاشان» که مردادماه ۱۳۷۹ تشکیل و تاسیس شده است، شام‌گاه جمعه ۲۲ مردادماه در دفتر این جمیعت برگزار شد.

به گزارش کاشان نیوز در این آیین که از ساعت ۲۰ و با حضور حدود ۲۰ نفر از اعضای این جمعیت برگزار شد، خسرو اعتماد مدیرعامل جمعیت در سخنان کوتاهی به همراهی پایاپای هیئت کوهنوردی کاشان با برنامه‌های جمعیت اشاره کرد و افزود: کسی که به طبیعت علاقه داشته باشد عاشق می‌شود. عشق بالاترین انگیزه را در فعالین جمعیت کویر سبز کاشان و تمام انجمن‌های مردم‌نهاد ایجاد کرده تا از طبیعت، آب، منابع طبیعی و محیط زیست محافظت کنند.

اعتماد به «محمد درویش» یکی از فعال‌ترین دیده‌بانان محیط زیست که برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور، همیشه در سفر است اشاره کرد و با توصیه به دوستان برای الگو قرار دادن او، اظهارداشت: محیط زیست مظلوم است. کسانی که برای حفاظت از آب، خاک، جنگل و منابع طبیعی جان خود ار از دست می‌دهند به معنی واقعی کلمه شهید هستند.

وی به اشاره به این‌که باید کمک کنیم تا پوشش گیاهی کوه‌های اطراف کاشان به عنوان نقاط آبریز کاشان از دومیر تا منتهی‌الیه جنوب کاشان دست نخورده باقی بماند تا منابع تغذیه‌ چشمه‌‌های پایین دستی حفظ شود، از برنامه کاشت بادام کوهی و علوفه برای تقویت آبخوان این مناطق با همت اعضای جمعیت با کمک نیروهای مقاومت بسیج خبر داد.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان از بحران آب و بحران ریزگرد‌ها به عنوان دو معضلی که زنگ خطر آن‌ها به صدای بلند به گوش می‌رسد یاد و تاکید کرد: باید کاری کنیم که کارگاه‌های شن و ماسه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هدردهندگان آب هرچه زودتر تعطیل شوند. باید مانع فروش آب تصفیه‌خانه کاشان شویم و کاری کنیم که چمن‌کاری در شهر کاشان برچیده شود.

اعتماد اظهارداشت: در حالی‌که تحقیقات دانشگاه اصفهان و تهران نشان می‌دهد که ریزگردها بسیار خطرناک و عامل چندین نوع بیماری خطرناک هستند، در عین حال در تمام ۱۲ ماه سال شترها در مناطق کویری مشغول چرا و خوردن گیاهانی هستند که برای جلوگیری از طوفان شن و ریزگرد‌ها کاشته شده‌اند.

در این آیین نماهنگی از فعالیت‌های انجمن و از جمله درخت‌کاری در مسکن مهر کاشان پخش شد و در بخشی از برنامه نیز رضا رنجبر هنرمند نوازنده قطعاتی با سنتور برای حاضرین اجرا کرد و در انتهای آیین، کیک شانرده سالگی جمعیت برش خورده و حاضرین مورد پذیرایی قرار گرفتند.

گزارش تصویری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

پست بعدی

ابلاغ دستورالعمل محیط زیستی به۱۱۰هزار مدرسه تا مهرماه

ش مرداد ۲۳ , ۱۳۹۵
جمعیت کویر سبز کاشان: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ابلاغ دستورالعمل محیط زیستی برای مدارس گفت: دستورالعمل محیط زیستی در ۱۱۰ هزار مدرسه در صورت ابلاغ از مهرماه اجرا می شود معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص برنامه […]
معصومه ابتکار