ضیافت افطاری جمعیت کویر سبز کاشان درقمصر برگزار شد

جمعیت کویرسبزقهرمان1به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس جمعیت کویر سبز کاشان ضیافت افطاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، این مراسم با حضور رئیس اداره محیط زیست کاشان، سرپرست خبرگزاری ایلنا در این شهر، جمعی از پزشکان، اساتید دانشگاه‌های کاشان، اعضا و خانواده‌های جمعیت کویر سبز کاشان در مجتمع رفاهی بهین گلاب سماوات گلستان قمصر برگزارشد.
«خسرواعتماد»، مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان، پس از اجرای مراسم ضیافت افطاری، ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله این جمعیت، هدف از برگزاری این مراسم را بحث و تبادل نظر پیرامون معضلات زیست محیطی و آشنایی خانواده‌های جمعیت کویر سبز کاشان با یکدیگرعنوان کرد و اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم با نقطه نظرات سازنده دوستان در راه بسترسازی و ترویج حفظ و نگاهبانی از محیط زیست منطقه فرهنگی کاشان بیش از پیش موفق باشیم.

وی، با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس جمعیت کویرسبز تاکنون بیش از یک هزار نفر عضو این جمعیت شده‌اند. یادآورشد.: در حال حاضر تعداد عضو فعال این جمعیت بالغ بر۶۰ نفر است.

قهرمانمدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان در ادامه، بحران شدید کمبود آب در دشت کاشان را بسیار جدی عنوان کرد و گفت: با توجه به گرمای شدیدی که امسال شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و شهرهای کویری اطراف با آن مواجه هستند جهت جلوگیری از جیره‌بندی و قطع آب، صرفه‌جویی در این ماده مهم حیاتی امری جدی و ضروری است.
اعتماد، با اشاره به اینکه براساس نظر کار‌شناسان در صورت روند فعلی مصرف آب طی ۳۰ سال آینده شهرستان کاشان به علت کمبود منابع آبی نابود خواهد شد. افزود: به منظور جلوگیری از افت حفره‌های زیر زمینی و آلودگی منابع آبی و جلوگیری از برداشت بی‌رویه چاه‌های غیر مجاز باید اقدامات بسیار جدی و اساسی به عمل آید.

اجرای کلیپ، بیان نظرات اعضا جمعیت در مورد حفظ محیط زیست، استفاده بهینه در مصرف آب و آشنایی خانواده‌های جمعیت با یدیگر از مهم‌ترین برنامه‌های بعد از ضیافت افطاری جمعیت کویر سبز کاشان بود.

اعتمادجمعیت کویر سبز کاشان درسال ۱۳۷۹ به همت گروهی از دوستداران محیط زیست با رعایت موازین قانونی و حقوقی در جهت نیل به اهداف معین در شهرستان کاشان پایه گذاری شد، این گروه تاکنون توانسته با کارهای تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی اقدامات بسیار سازنده‌ای را در جهت حفظ محیط زیست، کاشت نهال در مراتع خشک و کم آب، بازیافت کاغذ و صرفه جویی در مصرف آب در این منطقه گرم و خشک کویری را انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

پست بعدی

باید نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب فرهنگ‌سازی شود

ج تیر ۴ , ۱۳۹۵
جمعیت کویر سبز به نقل از کاشان نیوز: معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری کاشان در بازدیده دوره‌ای فرماندار به همراه معاونین از مناطق شهرستان کاشان در جوشقان و استرک گفت: نیاز آب شرب مردم روستاهای جوشقان، استرک و فتح‌آباد ۱۲ لیتر در ثانیه است و تلاش می‌کنیم تا این نیاز […]
نسل آینده