نسل آینده محیط زیست را نجات می‌دهد

جمعیت کویر سبز کاشان: آلیسون ردفورد حقوقدان و فعالیت محیط زیست برای ایراد سخنرانی در دانشکده محیط زیست حضور یافت. این چهره سرشناس سخنرانی خود را با موضوع « مشارکت منطقه ای برای تحقق اهداف چندجانبه محیط زیستی» ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده محیط زیست، اصغر محمدی فاضلاین نشست با حضور جمعی از اعضای هیات علمی، کارشناسان و دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر اصغر محمدی فاضل رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم به مهمانان با اشاره به قدمت دانشکده محیط زیست در مورد فعالیت های این مرکز علمی سخن گفت.

فاضل با بیان اینکه این سخنرانی در ادامه سلسله نشست های علمی دانشکده محیط زیست برگزار می شود افزود: در چند سال اخیر تلاش کرده ایم از کارشناسان و متخصصان سرشناس دنیا در حوزه محیط زیست برای ایراد سخنرانی و به اشتراک گذاشتن تجربه هایشان در دانشکده محیط زیست بهره بگیریم.
وی افزود: این سخنرانی ها ضمن اینکه به دانشجویان کمک می کند تصویر واقع بینانه ای از محیط زیست در دنیا را بی واسطه دریافت کنند، به آنها برای خارج شدن از فضای یاس و ناامیدی نسبت به محیط زیست کشور هم کمک می کند. چون عموم اخبار منتشره در حوزه محیط زیست ایران این تصویر را به مخاطب می دهد که هیچ نقطه روشن و امیدوارکننده ای وجود ندارد و همه چیز رو به نابودی است.

فاضل با اشاره به تجربیات بین المللی دو سخنران دعوت شده گفت: خانم آلیسون ردفورد و آقای داون لاووت از مهمانان برجسته  دومین سمینار بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ هستند که این هفته در تهران و با حضور رئیس جمهور و جمع کثیری از چهره های دینی، علمی و اجتماعی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

آلیسون ردفورد: نسل جدید محیط زیست را نجات می دهند

این چهره سرشناس که سخنرانی خود با موضوع « مشارکت منطقه ای برای تحقق اهداف چند جانبه محیط زیستی» را ارائه می کرد به اهمیت جایگاه مشارکت جوامع مدنی پرداخت و گفت: سالهاست در دنیا در مورد لزوم حفاظت از محیط زیست حرف های خوب زده می شود اما آنچه مشاهده و گزارش می شود عموماً تخریب محیط زیست است.

آلیسون ردفورد دانشکده محیط زیست

وی گفت: تجارب نشان می دهد که هر جا جوامع محلی و مردم در تصمیم گیری های کلان محیط زیستی و توسعه ای کنار گذاشته شدند بیشترین خسارت ها به محیط زیست وارد می شود.
وزیر دادگستری سابق آلبرتای کانادا افزود: اگر خواهان تغییر در روند تخریب محیط زیست هستیم و می خواهیم یک راه تازه را پیش بگیریم باید به نسل تازه باور داشته باشیم. این نسل می خواهد دست به اقدامات عملی بزند.

ایشان ادامه داد: حذف هر عنصر تاثیرگذار در یک پروژه یا پروسه با خود زیان هایی به همراه دارد. شما اگر صنایع و کارخانه های بزرگ را کنار بگذارید راه را برای تحرک اقتصادی بسته اید. وقتی اقتصاد نتواند حرکت کند، آموزش هم کارایی ندارد.
این فعال محیط زیستی که تجربه انجام پروژه های بین المللی در چند کشور را در کارنامه خود دارد گفت: وقتی صحبت از میز مذاکره می کنیم یعنی باید طرفین همدیگر را به رسمیت بشناسند. صنعت، تجارت، محیط زیست و بخش های دولتی اگر در کنار جوامع محلی قرار بگیرند می شود امیدوار بود خروجی این میز صدمه های کمتری به محیط زیست می رساند.
ردفورد که در جمع دانشجویان و کارشناسان محیط زیست سخن می گفت بیان داشت: از اینکه در دانشکده محیط زیست هستم هیجان زده و خوشحالم. وقتی شما را می بینم که نسل جدیدی هستید امیدوار می شوم که حتماً راه حل های جدیدی هم خواهیم یافت.
او با اشاره به نحوه فعالیت زنان در محیط زیست گفت: محیط زیست و طبیعت عرصه دشواری برای کار و فعالیت است و بعضی از محدودیت های فیزیکی را برای فعالیت زنان ایجاد می کند اما با اراده ای که در شما می بینم می دانم که راهتان را از می کنید و برای خودتان، کشورتان و دنیا انسان های مفیدی خواهید بود.

این حقوقدان کانادایی افزود: کار کردن در هر کشوری در هرجای دنیا دشواری های خاص خودش را دارد. مهم باور و عشق به کاری است که انجام می دهید و تسلیم نشدن در مقابل سختی هاست. اگر توصیه ها و تجربه های مفید دیگران را به کار بگیرید حتماً می توانید بر مشکلات محیط زیست غلبه کنید.دانشکده محیط زیست

داون لاووت دیگر مهمان این مراسم نیز در سخنان کوتاهی به اهمیت تلاش و امیدواری اشاره کرد و نمونه هایی از تجارب موفق بین المللی را شرح داد.
در ادامه این مراسم دانشجویان پرسش های خود در خصوص مشکلات ملی و بین المللی محیط زیست را مطرح کرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از داون لاوت، به خانم ردفورد سخنران اصلی این مراسم نشان انستیتو علوم، تحقیقات و فناوری  محیط زیست کشورهای عضو اکو از سوی دکتر فاضل رئیس این انستیتو اهدا شد.

گفتنی است این برنامه با همکاری انستیتو اکو و امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده محیط زیست برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =

پست بعدی

اکوتور یک روزه منطقه کوهستان کویر «بند یخاب»

پ اردیبهشت ۹ , ۱۳۹۵
جمعیت کویر سبز کاشان – عالیه استادزاده: اکوتور یکروزه جمعیت کویر سبز جمعه سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در منطقه کوهستان کویر «بند یخاب» صورت گرفت. این منطقه که شامل قسمت های مختلفی به نام: همرود وکوشکو است، دارای گونه های متفاوتی از گیاهان دارویی می باشد و یکی از مناطق خیره کننده در کویر است. مناظر […]
اکوتور