فرهاد توحیدی: جشنواره فیلم سبز ما را متوجه خطرات زمین می کند

جمعیت کویر سبز کاشان: فرهاد توحیدی دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز که در برنامه سینمای ایران در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت گفت: ابتدا به رضا میرکریمی و سایر دوستان خسته نباشید می گویم زیراجشنواره جهانی فیلم فجر خوش محتوا و به یاد ماندنی خواهد بود.


وی با بیان اینکه این روزها درگیر جشنواره بین المللی فیلم سبز است افزود: وقتی برای دیدن فیلم «اماما هنگامه قطع یک درخت» دعوت شدم تعجب کردم اما زمانیکه آنرا دیدم متوجه شدم این فیلم ارتباط عمیقی با موضوع محیط زیست دارد.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز درباره داستان فیلم توضیح داد: داستان فیلم درباره خانواده ای است که مزرعه ای را اداره می کنند و دختر خانواده داستان را روایت می کند که می گوید سنتی وجود داشته که مزرعه به فرزند بزرگ به ارث می رسید اما امروز اینگه نیست باید وارث انتخاب شود زیرا فرزندان بزرگ علاقه زیادی به کار در مزرعه ندارند.
توحیدی ادامه داد: این فیلم درواقع بحث گسست نسل ها است اینکه فرزندان چگونه می توانند با یک پدر اصولگرا که در حوزه کاری خود است زندگی کنند. همانطور که دخترش می گوید دنیای پدر ما در این مزرعه تمام می شود و زمانیکه کودکی در خانواده به دنیا می آید برای او نهالی می کارند و نوزاد با آن درخت رشد می کنند و دختر خانواده کار هنر می کند و پدر ارزش کار او را آخر فیلم متوجه می شود و پدر درختی را که هم ذات دختر هست را قطع می کند و به طور کلی داستان درباره تفاهم بین چند نسل است.
توحیدی دربارهزمان برگزاری شنواره فیلم سبز گفت: جشنواره ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه به صورت بین المللی در تهران ، مراکز استان ها و چند جزیره برگزار می شود. در این جشنواره از کارگردان «اماما هنگامه قطع یک درخت» و همچنین کارگردان فیلم «یخ و آسمان» دعوت کردیم تا به این جشنواره بیایند.
وی ادامه داد: جای خالی این جشنواره احساس می شد و امسال پنجمین دوره ای است که این جشنواره برگزار می شود و از سال گذشته که برگزاری آن قطعی شد کار را آغاز کردیم و روزهای پر تب و تابی داریم.
توحیدی با بیان اینکه امروز محیط زیست مساله جهانی است ، افزود: چند روز پیش وزیر امور خارجه به همراه ۷۵ کشور دیگر سندی را در کنفرانس اقلیمی تهیه کردند که زمان نسبتا زیادی هم طول کشید تا به تفاهم رسیدند و از کشور ما هم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور در این کنفرانس رفته بود
وی ادامه داد: نکته مهم سند این است که کشورهای امضا کننده تعهد می کند که تولید گازهای گلخانه ای را کنترل کنند تا دمای هوای زمین از ۲ درجه بالاتر نرود.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم سبز یادآور شد: جشنواره بهانه است تا بوسیله آن پویش ملی داشته باشیم جشنواره به ما تاکید می کند که زمین در خطر است . همانطور که می دانید۵ میلیون گونه جانوری در روی زمین داریم و در ایران ۲۰۰ گونه دوزیست داریم که در معرض خطر هستند بنابراین کنتر دمای زمین اهمیت زیادی دارد.

/منبع: وب سایت اداره کل سازمان محیط زیست استان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

پست بعدی

ایجاد کمیسیون ویژه محیط زیست اولویت مجلس دهم باشد

چ اردیبهشت ۸ , ۱۳۹۵
جمعیت کویر سبز کاشان: معصومه ابتکار با تاکید بر لزوم توجه جدی و اولویت بخشی مجلس دهم به موضوع محیط زیست، خواستار تلاش نمایندگان منتخب برای تقویت فراکسیون محیط زیست وشکل گیری کمیسیون ویژه محیط زیست در مجلس دهم شد. به گزارش خبرگزاری مهر جمعی از نمایندگان منتخب مجلس دهم با […]
معصومه ابتکار