«ساعت زمین» در کاشان برگزار می‌شود

saat zaminآخرین ساعات ِ آخرین روز سال ۱۳۹۴، برای دوست‌داران محیط زیست، متفاوت‌تر از هرسال خواهد بود. هرساله، آخرین شنبه‌ی ماه مارس میلادی، در سرتاسر دنیا رویدادی جهانی به نام «ساعت زمین» برگزار می‌شود. چند سالی هست که به همت سازمان مردم‌نهاد جمعیت کویر سبز، شهر کاشان نیز به این طرح پیوسته است.

«خسرو اعتماد»، مدیرعامل جمعیت کویر سبز در گفتگو با کاشان نیوز، با اعلام این خبر، هدف اصلی از انجام این برنامه‌ی نمادین را آشنایی شهروندان بااهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق دانسته و اظهار امیدواری کرد با انجام چنین طرح‌هایی، مردم قدر انرژی را بیش‌ازپیش بدانند و با مصرف صحیح آن به طبیعت کمک بزرگی کنند.

ساعت زمین، رویدادی جهانی است که از سال ۲۰۰۷ شروع‌شده و طی آن، بعضی از مکان‌های مهم گردشگری یا تجاری، به مدت یک ساعت خاموش می‌شود. مردم عادی نیز می‌توانند با خاموش کردن لامپ‌های منزل خود، در این طرح نمادین شرکت کنند. هدف اصلی از انجام این برنامه، آگاهی‌رسانی عمومی در مورد اهمیت خطرات تغییرات اقلیمی کره زمین در اثر مصرف زیاد انرژی، می‌باشد.

به گفته «خسرو اعتماد»، امسال و با هماهنگی‌هایی که با فرمانداری و شهرداری کاشان صورت گرفته، شنبه ۲۹ اسفندماه و از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰، «باغ تاریخی فین»، «خانه تاریخی عامری‌ها» و احتمالاً «پارک جوان»، یک ساعت خاموشی مطلق را تجربه خواهند کرد. گفتگوی شفاهی با شهروندان حاضر در این مکان‌ها، با حضور اعضای جمعیت کویر سبز، با موضوع اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از دیگر برنامه‌های جمعیت کویر سبز برای این رویداد خواهد بود.

در سال‌های گذشته، شهر زیرزمینی اویی در نوش‌آباد هم در طرح «ساعت زمین» مشارکت داشته است.

برج‌های آزادی و میلاد تهران، سی‌وسه‌پل اصفهان و پل سفید اهواز از مهم‌ترین مکان‌های داخلی و برج ایفل فرانسه، اهرام مصر، دروازه شهر برلین و کاخ کرملین روسیه از مهم‌ترین مکان‌های خارجی هستند که هرساله در برنامه «ساعت زمین» شرکت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

پست بعدی

غلامحسین خالدی محیط بان دربند دنا پس از پنج سال از زندان آزاد شد

ش اسفند ۲۹ , ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): آیین مصالحه و سازش محیط بان در بند دنا غلام حسین خالدی با خانواده مرحوم محمد پایه گذاران صبح امروز جمعه ۲۸ /۹۴/۱۲ ساعت ۹/۳۰ تا ۱۱ در محل دفتر حضرت آیت اله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان […]