برگزاری رویداد جهانی ساعت زمین در ایران

رویداد جهانی «ساعت زمین» ۲۹ اسفندماه در همزمان با کل کشور و جهان در محوطه باستان
طاق بستان  برگزار می‌شود. همه شهروندان می‌توانند با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری، به مدت یک ساعت در این رویداد مشارکت داشته باشیند.
رویداد جهانی ساعت زمین امسال با همکاری ستاد نوروزی شهرستان کرمانشاه ، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ،شهرداری کرمانشاه، خانه سازمانهای غیردولتی استان کرمانشاه و موسسه یاران سبز ژینگه  برگزار خواهد‌ شد. در این مراسم (شنبه۲۹اسفند) محوطه باستانی طاق بستان  از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ خاموش می‌شوند.
افشین عبدالهی نژاد مدیرعامل موسسه یاران سبز ژینگه در این خصوص به خبرنگار تحلیل ایران گفت: امسال دومین سال است که کرمانشاه در این رویداد جهانی شرکت می کند و با خاموش کردن آثار باستانی طاق بستان برای یک ساعت سهمی در این رویداد جهانی خواهیم داشت.
دبیرکل خانه سازمانهای  غیردولتی افزود:این رویداد بیانگر آن است که با خاموش کردن حتی یک لامپ می توانیم زمین را نجات دهیم.
رویداد ساعت زمین (World Wide Fund for Nature)‏ تلنگری جهانی است که از سال ۲۰۰۷ میلادی در سیدنی استرالیا و با هدف آگاهی جهانی درباره تغییرات آب و هوایی و مصرف محتاطانه انرژی شروع شده است.
هرسال مردم بسیاری در سرتاسر جهان این ساعت را پاس می دارند، شما هم می‌توانید با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری، به مدت یک ساعت در این رویداد مشارکت داشته باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پانزده =

پست بعدی

«ساعت زمین» در کاشان برگزار می‌شود

ش اسفند ۲۹ , ۱۳۹۴
آخرین ساعات ِ آخرین روز سال ۱۳۹۴، برای دوست‌داران محیط زیست، متفاوت‌تر از هرسال خواهد بود. هرساله، آخرین شنبه‌ی ماه مارس میلادی، در سرتاسر دنیا رویدادی جهانی به نام «ساعت زمین» برگزار می‌شود. چند سالی هست که به همت سازمان مردم‌نهاد جمعیت کویر سبز، شهر کاشان نیز به این طرح […]