میزان آب دریاچه ارومیه به سطح پایداری رسیده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: میزان آب دریاچه ارومیه به سطح پایداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، کریم مهری ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: میزان آب دریاچه ‌ارومیه اکنون در مقایسه بازمان مشابه سال گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشته این در حالی است که هرسال  سطح اب آن نسبت به سال قبل ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت.

وی افزود: در تمامی شهرستان‌ها مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی و در بخش‌ها و روستاها هر یک برای منطقه خود برنامه‌ریزی کرده اند و در فصل درختکاری و هفته منابع طبیعی نیز در تلاشیم تا با نظارت و توصیه همکاران، باغداران بیشتر به سمت توسعه باغات نروند بلکه اصلاح باغات را در اولویت کار های خود قرار دهند زیرا توسعه باغات به دلیل کمبود منابع آبی و کاهش نذورات آسمانی و به خطر افتادن منابع پذیرفتنی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در سند تدبیر و توسعه ۹ هسته کلیدی برای بخش کشاورزی استان تعریف‌شده و هسته اول تولید سالم، رقابتی و اقتصادی بوده و چیزی که برای ما مهم است و از مدیران هر یک از شهرستان‌ها درخواست می‌کنیم، استفاده از دانش فنی کارشناسان و تجربه و تلاش بهره‌برداران است زیرا باعث می‌شود تا بهره‌وری سطح افزایش یابد و این حرکت همان اقتصاد مقاومتی خواهد بود که مقام معظم رهبری از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی انتظار دارند و با همکاری تولیدکنندگان به این اهداف تحقق‌ خواهیم بخشید.

وی با ذکر این که برنامه‌ریزی ستاد مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در سال‌های اول و دوم تثبیت وضعیت موجود بود، افزود: با وجود کاهش بارندگی‌ها سطح میزان آب دریاچه ‌ارومیه اکنون در مقایسه بازمان مشابه سال گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشته این در حالی است که هرسال سطح آب آن هر سال نسبت به سال قبل ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت و نشان‌گر این است که دولت برای احیای دریاچه‌ ارومیه با شعار وارد عمل نشده بلکه عزم جدی برای احیای این دریاچه دارد.

مهری با اشاره به اینکه دولت باوجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و عدم فروش نفت اعتبارات طرح احیای دریاچه‌ ارومیه را به‌خوبی تخصیص داده، گفت: دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در سایه برنامه‌ریزی و همت استانداری، اولویت را احیای دریاچه‌ ارومیه قرار داده‌اند و در این میان با تلاش کارشناسان الگوی کشت هر یک از شهرستان‌های استان تهیه و تدوین می شود که امیدواریم تا پایان اسفند سالجاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اکسیژن از تمامی موارد موردنیاز بشر بیشتر ضروری تر است، خاطرنشان کرد: برای نگهداری از اکسیژن، چیزی که در بخش کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، بحث توسعه پایدار و حفظ محیط ‌زیست مهم است، این است که اگر کسانی می‌خواهند در استان پروژه‌های عمرانی اجرا شود، حتماً پیوست مطالعات حفظ محیط ‌زیست نیز به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خطاب به اصحاب رسانه یادآور شد: از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواهشمندیم که محافظه‌کار نباشند و با سوالات خود مدیران و مجریان را به چالش بکشانند چرا که خبرنگاران به‌عنوان زبان، گوش و چشم جامعه بوده و برای مدنیت آن تلاش می‌کنند و اگر همان‌طور که قبلاً در برخی اوقات به تناقض‌گویی دچار ‌شویم و در طرح‌های عمرانی به محیط‌ زیست توجه نکنیم، خطرات بسیاری متوجه جامعه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

پست بعدی

برگزاری رویداد جهانی ساعت زمین در ایران

ی اسفند ۲۳ , ۱۳۹۴
رویداد جهانی «ساعت زمین» ۲۹ اسفندماه در همزمان با کل کشور و جهان در محوطه باستان طاق بستان  برگزار می‌شود. همه شهروندان می‌توانند با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری، به مدت یک ساعت در این رویداد مشارکت داشته باشیند. رویداد جهانی ساعت زمین امسال با همکاری […]