نقش گونه‌های جدید در تخریب اکوسیستم‌ها

بررسی گروهی از کارشناسان دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان داد که انسان با انتقال گونه‌های جدید به مناطق ناآشنا، به اکوسیستم‌ها آسیب می‌زند.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کارشناسان معتقدند که انسان با وارد کردن گونه‌های غیربومی به مناطق جدید، روند کند و آرام تکامل در حیات وحش را سرعت می‌بخشد.

«ست رودمان» از کارشناسان محیط زیستی این دانشگاه گفت: با بررسی علت ناپدید شدن دو گونه ماهی در جزیره ونکوور به این نتیجه دست پیدا کردیم. زمانی که دو گونه کوچک در یک محیط باشند، اغلب نقش‌های زیست محیطی مهم و متفاوتی در طبیعت ایفا می‌کنند و بنابراین منقرض شدن آنها پیامدهای جدی برای اکوسیستم آن منطقه به دنبال خواهد داشت.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، در این بررسی معلوم شد این دو گونه ماهی از هزاران سال پیش در این منطقه بوده‌اند که یکی در میانه دریاچه «انوس» و دیگری در منطقه نزدیک به ساحل زندگی می‌کردند اما پس از گذشت سه سال از ورود خرچنگ‌ها به این اکوسیستم، این ماهی‌ها ناپدید شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − چهار =

پست بعدی

مجوز شکار برای خارجی‌ها، فقط برای "گراز" بوده است/ گراز جزو حیوانات زیانکار است

د اسفند ۱۰ , ۱۳۹۴
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست از صدور تعداد محدودی مجوز به هموطنان ارمنی و مسیحی و اتباع خارجی برای شکار گراز خبر داد و با رد برخی ادعاها و اظهارات غیرکارشناسی، افزود: گراز جزو حیوانات زیانکار است و به هیچ عنوان نیز در معرض خطر انقراض قرار ندارد. اسماعیل […]