همکاری اقتصادی با ایران به شرایط قبل از تحریم بازخواهد گشت

وزیر کشاورزی، جنگلداری، محیط زیست و مدیریت آب جمهوری اتریش با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد تغییر جو در ایران و ارتباط این کشور با دنیا هستیم، گفت: ایران منابع انسانی بی نظیر و جوانانی دارد که می‌توانند نقش مهمی در آینده ایفا کنند، مطمئن هستیم که همکاری اقتصادی بین ایران و اتریش افزایش خواهد یافت و به شرایط قبل از تحریم‌ها خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، آندرا روپرشتر در مراسم افتتاحیه پانزدهین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: زمان برگزاری نمایشگاه محیط زیست به علت اینکه در دوره پساتحریم است زمان درستی است که در دوره پساتحریم برای اقتصاد سبز همکاری ها را شروع کنیم.

وی ضمن تقدیر از معصومه ابتکار ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست به خاطر دعوت برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست اظهار کرد: ایران همواره نقش بسیار مهمی در محیط زیست ایفا کرده است. همانطور که مقام معظم رهبری ایران اعلام کردند و رئیس جمهور کشورمان گفته اند ایران نقش مهمی در محیط زیست دارد و می‌تواند اولین کشوری باشد که در قانون اساسی به محیط زیست توجه کرده است.

وزیر جمهوری اتریش با اشاره به اینکه باید به خانم ابتکار به خاطر پیشنهاد توجه به محیط زیست در قانون اساسی به ایشان تبریک گفت: اظهار کرد: دوستی بین اتریش و ایران به چند قرن قبل باز می گردد. سفارت خانه های این دو کشور بیش از ۱۴۰ سال گذشته افتتاح شد این دو کشور به یکدیگر احترام می گذارند و هرگز ارتباطات خود را صرفه نظر از تحولات سیاسی قطع نکردند.

روپرشتر اظهار کرد: علاوه بر اینکه ایران و اتریش در زمینه های فرهنگ و ورزش مشترکات بسیاری دارند و تیم فوتبال ایران اردوهای آموزشی بسیاری در اتریش برگزار کرده است امروزه در جشنواره موسیقی اتریش نمایندگان ایرانی حضور دارند.

وزیر جمهوری اتریش با تاکید بر اینکه کشورهای ایران و اتریش چالش ها و فرصت های مشترک بسیاری در زمینه محیط زیست دارند، گفت : نیاز به همکاری مشترک وجود دارد. کاپ ۲۱ موفقیت بسیار بزرگی است و نقش ایران در این اجلاس نقش بسیار کلیدی بود و به عنوان یکی از موتورهای محرکه این پیمان فعالیت خود را انجام می داد، کاپ ۲۱ پاسخ کشورها به تغییر اقلیم و فصل جدیدی در همکاری‌های جهانی بود. بنابراین حفاظت محیط زیست و استفاده پایدار از منابع طبیعی یکی از مسائل مهم هر دو کشور محسوب می‌شود.

وزیر جمهوری اتریش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در اتریش به عنوان کشوری با تاریخ با شکوه معرفی شده گفتک این کشور تحت تاثیر مشکل آب قرار دارد. اتریش در مدیریت آب، الگوی مناسبی در اختیار دارد و علی رغم صنعتی سازی در این کشور در تمام رودخانه ها و تلاب ها مدیرت آب با استاندارد بالا انجام می‌شود.

به گفته روپرشتر منبع آب اتریش از چشمه و منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود هم‌چنین این کشور جنگل ها ، دریاچه و کشاورزی ارگانیک دارد به همین دلیل اتریش محلی برای فعالیت‌های زیرزمینی محسوب شد و یکی از غنی ترین ملت ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر و پاک است.

وزیر جمهوری اتریش افزود: ۳۵ درصد انرژی های این کشور برق‌آبی و از آب و خورشید است که در سالهای آتی رشد هم خواهد داشت. هدف ما این است که تا سال ۲۰۳۰، ۱۰۰ درصد برق از منابع تجدید پذیر تامین شود.

وی افزود: اتریش بر اساس انبارهای زباله که برای زباله های ارگانیک تنظیم کرده کمک بسیاری به محیط زیست می‌کند. هم‌چنین در بین مردم اتریش فرهنگ تفکیک زباله ها ایجاد شده که این امر به مدیریت پسماند در اتریش کمک می‌کند که زیرساختی بسیار توسعه یافته است که باعث بازیافت با کیفیت بالا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کشور فناوری های بالایی در زمینه محیط زیست دارد اظهار کرد: ما شاهد تغییر جو در ایران و ارتباط آن با دنیا هستیم . ایران منابع انسانی بی نظیر و جوانانی دارد که می‌تواند نقش مهمی در آینده ایفا کند. مطمئن هستیم که همکاری اقتصادی بین ایران و اتریش افزایش خواهد یافت و به شرایط قبل از تحریم‌ها خواهد رسید.

به گفته روپرشتر در ماه‌های اخیر شرکت های اتریشی از ایران بازدید کرده‌اند. در جریان پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست نیز هیئتی اتریشی حضور دارند که در زمینه محیط زیست و فناوریهای سبز فعالیت دارند و چندین شرکت اتریشی در بخش محیط زیست و کشاورزی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند تا در مورد همکاری های تجاری اطلاعاتی به دست آورند و این هیأت اعزامی اتریش از همگان درخواست می‌کنند که از سالن اتریش بازدید کرده و با اتریشی ها ارتباطاتی برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هشت =

پست بعدی

همراهی با اقتصادهای پایدار اکولوژیک یک ضرورت است

د اسفند ۱۰ , ۱۳۹۴
وزیر محیط زیست فنلاند از حضور شرکت‌های ارشد فنلاند با تکنولوژی‌های برتر در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست خبر داد. به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیموتیلی کاینن در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: سازمان‌های غیر دولتی و تصمیمات هر یک از انسان‌ها باعث رقم […]