تلویزیون های طرفدار محیط‌ زیست!

یکی از شرکت های تولیدکننده تلویزیون اخیرا تلویزیون‌های دوستدار محیط زیست را تولید کرده که بزودی وارد بازار ایران می‌شود.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شرکت سامسونگ برای نخستین بار تلویزیون‌هایی را روانه بازار ایران کرده است که در ساخت آنها از عنصر سرطان زای کادمیوم استفاده نشده است؛ ماده‌ای که اتحادیه اروپا استفاده از آن را از سال ۲۰۱۸ به طور کلی ممنوع کرده است.
در ساخت این تلویزیون‌ها که با برچسب A++ انرژی اروپا عرضه شده از نانو کریستال و لامپ‌های LED بدون جیوه استفاده شده است. از سوی دیگر بهره‌گیری از حسگر زیست‌محیطی که نور پس‌زمینه را با توجه به نور محیطی تنظیم می‌کند موجب شده تا ۳۵ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شود.
سامسونگ نخستین «اعلامیه محیط‌زیست» خود را در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد؛ پس از آن نیز در سال ۱۹۹۶ فلسفه مدیریت سبز خود را ارائه کرد که بر سه محور محیط‌زیست، ایمنی و سلامت استوار است. بر اساس گزارش اینتربند (Interbrand) سامسونگ الکترونیکس، در حال حاضر رتبه یازدهم را در ارزیابی جهانی سبزترین برندها در اختیار دارد.
این شرکت همچنین طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به میزان ۵۰ درصد کاهش داده است و در سال ۲۰۱۳ نیز با تغییر تکنولوژی خود توانست تا ۴.۶ درصد نسبت به سال قبل از آن مصرف آب را با اقداماتی از قبیل چرخش آب در فرآیند تولید کاهش دهد.
از سوی دیگر شرکت سامسونگ با هدفگذاری بازیافت ۱۰۰ درصدی ضایعات خود توانست در سال ۲۰۱۴ حدود ۹۲ درصد ضایعات تولیدش را بازیافت کند که این رقم برای سال جاری میلادی ۹۵ درصد تعیین شده است. همچنین این شرکت برنامه بازپس‌گیری پسماند‌های الکترونیکی خود را نیز در بیش از ۶۰ کشور دنیا به اجرا گذاشته است که دفتر ایران این شرکت نیز در صدد است طرح مشابهی را در کشور اجرایی نماید.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 6 =

پست بعدی

بازداشت عامل آزار یک سگ در گلستان

ج بهمن ۳۰ , ۱۳۹۴
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از بازداشت عامل حیوان آزاری در استان گلستان خبر داد که فیلم آن روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد. سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بعد از ظهر روز گذشته در تلگرام فیلم دردناکی آزار و اذیت سگ را […]