هوا، آب و تنوع زیستی به مناظره گذاشته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد درویش افزود: این مناظره ها که با حضور اقشار مختلف برگزار می شود و به مهمترین موضوعات روز محیط زیست می پردازد می تواند گام موثری در کمرنگ کردن چالش های محیط زیستی باشد.

به گفته وی نمایشگاه به مدت چهار روز برپا است اما روز آخر که به برنامه های اختتامیه اختصاص دارد، مناظره ای برگزار نمی شود.

وی با اشاره به دوران پساتحریم اظهار کرد: قطعا امسال شاهد حضور پررنگ کشورهای خارجی و ارائه فناوری آنها در داشتن محیط زیستی سالم خواهیم بود.

درویش ادامه داد: امروزه یکی از بزرگترین چالش های محیط زیستی کشور در بخش صنعت و کشاورزی است در حالی که بسیاری از کشورها توانستند با فناوری صنعت و کشاورزی را به گونه ای رونق دهند که کمترین آسیب به محیط زیست کشورشان وارد شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این کشورها می توانند با حضور در نمایشگاه، فناوری های خود را معرفی و ارائه دهند و از آنجا که یکی از سیاست های سازمان محیط زیست توسعه همکاری های بین المللی است ، می توان به این موضوع امیدوار بود.

وی افزود: همچنین نمایشگاه محیط زیست فرصتی برای سازمان های مردم نهاد ایجاد می کند تا با فعالیت های همدیگر بیشتر آشنا شوند و از آنجا که فضایی به مساحت ۴۰۰ متر مربع به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد می تواند فرصت مناسبی برای ارایه دستاوردها و تبادل اطلاعات آنها با یکدیگر باشد.

درویش ادامه داد: حدود ۸۰ سازمان مردم نهاد از ۳۱ استان در پانزدهمین نمایشگاه محیط زیست حضور خواهند داشت و در پایان سه غرفه با نظر داوران انتخاب و معرفی می شوند ، این غرفه ها از نظر نوع چیدمان، خدماتی که در مدت یکسال ارایه کردند و میزان موفقیت در برقراری ارتباط و تعامل با مردم انتخاب می شوند.

وی تاکید کرد: قطعا برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب می شود تا مردم با فرهنگ محیط زیستی بیشتر آشنا شوند و وقتی که می بینند سرمایه مالی و معنوی زیادی صرف آن شده قطعا محیط زیست را جدی تر خواهند گرفت.

درویش گفت: همچنین برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناساندن بیشتر مدارس محیط زیستی ( جم) است که می تواند تاثیر زیادی بر روی دانش آموزان داشته باشد و نظر آنها را به سمت خود جلب کند.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه در محل نمایشگاه های دائمی تهران برپا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

پست بعدی

لامپ‌هایی که ویتامین D۳ تولید می‌کند

چ بهمن ۲۸ , ۱۳۹۴
مریم السادات ساداتی، ایده پرداز و مجری طرح «پرتوزای کلسیمD۳ » در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ویتامین D۳ را «کوله کلسیفرول» می نامند، گفت: ویتامین D۳ ، یکی از ویتامین های لازم برای بدن و از ویتامین های محلول در چربی است که از طریق کنترل کلسیم […]