آلودگی هوا سالانه باعث مرگ بیش از ۵ میلیون نفر در جهان می‌شود

بنابر یک مطالعه جدید بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سالانه در سراسر جهان به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودهنگام می‌شوند.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در کشورهای چین و هند رخ می دهد.

کارخانه‌ها، خودروها و گازی که از سوختن چوب و زغال سنگ متصاعد می شود از جمله عوامل اصلی این آلودگی‌ها عنوان شده است. تنفس ذرات سمی کوچک خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، نارسایی‌های تنفسی و حتی سرطان را به دنبال دارد.

در حالی که کشورهای توسعه یافته در دهه های گذشته توجه زیادی به این مشکلات کرده‌اند، شمار افرادی که در کشورهای در حال توسعه در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند رو به افزایش است.

بر اساس این مطالعات، آلودگی هوا بیش از عوامل خطرناک دیگری نظیر سوءتغذیه، چاقی و مواد مخدر باعث مرگ و میر می شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، کارشناسانی که جزئیات بررسی‌های خود را در بزرگترین فستیوال علوم در واشنگتن در معرض عموم قرار داده‌اند از دو کشور چین و هند خواسته‌اند برای محدود کردن انتشار گازهای سمی به استفاده از تکنولوژی‌های تمیزتر و جدیدتر روی آورند.

بنابر گزارش‌ها، سالانه در چین حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در هند تقریبا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

این آمار مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی است. در چین، عامل اصلی آلودگی هوا ذرات ناشی از سوختن زغال سنگ عنوان شده است. این در حالی است که در هند انتشار گازهای ناشی از سوختن چوب، فضولات، بقایای محصولات و موادی که برای گرم کردن و پخت و پز استفاده می شود، عامل اصلی آلودگی هوا به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

پست بعدی

برای کاهش سلولیت نوشیدنی آناناس و زنجبیل مصرف کنید

چ بهمن ۲۸ , ۱۳۹۴
سلولیت عبارت است از تجمع بافت های چرب در یک یا چند ناحیه از بدن که به شکل پوست پرتقال روی پوست دیده می شود. این پوست پرتقالی شکل ظاهر پوست را بدشکل نشان می دهد. نوشیدنی زنجبیل و آناناس سلولیت یک مشکل زیبایی است که حدود ۹۰ درصد خانم […]