امضای تفاهمنامه تهیه و اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار شامگاه امروز سه شنبه در یازدهمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که در محل سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد در سخنانی ابراز داشت: حفاظت از زیست بوم ها حفاظت از بشریت است و همه باید بدانند که حال زمین این روزها اصلا خوب نیست.

وی افزود: اگر صدای زنگ خطری را که طبیعت برای ما به صدا در آورده است نشنویم آینده روشنی برای انسان نمی توان متصور بود.

ابتکار افزود: با امضای یک پیمان بین المللی ۱۹۵ کشور جهان متعهد به جلوگیری از گرمایش زمین شده اند و خیلی خوشبخت هستیم که رهبر معظم انقلاب نیز سیاست های نظام در حفظ محیط زیست را تدوین و ابلاغ فرمودند که اتفاقی مهم در سیاستگذاری های زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به دیدگاه دولت یازدهم در امر محیط زیست گفت: تلاش های مختلفی برای مشکلات زیست محیطی کشور انجام شده که از جمله آنها مصوبه شورای آب به ریاست وزیر نیرو در تامین حق آبه دریاچه ها و تالاب های کشور است و خوشبختانه نتیجه مناسبی از آن نیز بدست آمده است.

معصومه ابتکار افزود: مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه در شهر تبریز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بهبود کیفیت هوا در این شهرها با برنامه ریزی شهرداری ها و مشارکت صنایع، نیروگاه ها و عموم مردم در استفاده صحیح از وسایط نقلیه عمومی میسر است.

وی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: کنترل روان آب ها، اصلاح الگوی کشت و توجه به تغییر روش های آبیاری در مزارع و باغات می تواند در احیای این دریاچه نقش موثری ایفا کند.

مشاور رئیس جمهور در خصوص تفاهمنامه سازمان متبوع خود با استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: این تفاهمنامه در راستای حفاظت از تنوع زیستی کشور و دستیابی به رویکرد همه سونگر کاربردی و پویا و به منظور حفظ و نگهداری منابع اکولوژیک و بهره برداری خردمندانه از این منابع و جلب مشارکت در اجرای برنامه های طرح مدیریت مناطق و همسو کردن فعالیت ها به امضای طرفین رسید.

پس از امضای این تفاهمنامه استاندار آذربایجان شرقی از چهره های نمونه استانی در این مراسم با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

زهرا مرسلی نخبه قرآنی ۱۴ ساله و حجت الاسلام نجف آقازاده پیشتاز انقلاب اسلامی در استان از جمله چهره های تقدیر شده در این جلسه بودند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مسؤولان قضایی، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و مدیریت اداره کل اطلاعات استان بخاطر زحمات آنان در برقراری امنیت پایدار در استان تقدیر و پروفسور سودابه داوران و دکتر نوری را به ترتیب به عنوان مشاوران خود در امور پژوهش، فناوری و بانوان و بهداشت، امداد و درمان استان منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

پست بعدی

آلودگی هوا سالانه باعث مرگ بیش از 5 میلیون نفر در جهان می‌شود

چ بهمن ۲۸ , ۱۳۹۴
بنابر یک مطالعه جدید بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سالانه در سراسر جهان به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودهنگام می‌شوند. به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در کشورهای چین و هند رخ […]