زنگ خطر برای آبادان و خرمشهر/احداث صنایع سنگین بدون ارزیابی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند بدون طی مرحله ارزیابی زیست محیطی اقدام به احداث صنایع سنگین در این منطقه می کند.

سید احمد موسوی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از بابت احداث صنایع سنگین در منطقه، زنگ خطر برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به صدا در آمده است، افزود: با توجه به تشکیل و تفویض اختیار کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در صنایع سنگین، اجرای هر گونه طرح به ویژه در بخش صنایع سنگین مشمول ارزیابی از سوی این سازمان است که متاسفانه در سازمان منطقه آزاد اروند این رویه نادیده گرفته شده است.

وی اظهار کرد: اینکه سازمان منطقه آزاد اروند از چه اختیاری برای انجام این کارها آنهم بدون طی مراحل قانونی استفاده کرده است را ما نمی دانیم.

موسوی آزاد تصریح کرد: احداث صنایع سنگینی همچون کارخانه های فولاد در سایت صنعتی خرمشهر آن هم بدون طی مرحله ارزیابی در آینده مشکلات عدیده ای را برای شهروندان منطقه به ویژه آبادانی ها ایجاد می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با یادآوری آنکه جهت وزش باد شمال خردادماه تا شهریورماه از خرمشهر به سوی آبادان و شمال خلیج فارس است، گفت: در زمان حاضر به اندازه کافی از بابت ریزگردهایی که توسط باد شمال و از سوی کشور عراق به آبادان می رسد آسیب دیده ایم و دیگر جایی برای وارد آمدن آسیب های بیشتر آن هم از طریق صنایع سنگینی که ذرات فلزی معلق در هوا را انتشار می دهند را نداریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع تخطی سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه طی نکردن مرحله ارزیابی فنی در احداث این صنایع سنگین را به صورت مکتوب و شفاهی به استاندار خوزستان، ریاست سازمان محیط زیست و رئیس شورای‌عالی مناطق آزاد، تجاری و ویژه اقتصادی کشور اطلاع داده ایم،  افزود: از آنجایی که برخورداری از هوای پاک و تمیز یک مطالبه عمومی است باید مسئولان بالا دست پیش از بروز هر مشکلی ضمن بررسی موضوع اقدامات لازم را به انجام برسانند.

موسوی آزاد بر ضرورت توجه و پیگیری جدی مسئولان سازمان مناطق آزاد کشور به این مسئله تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 4 =

پست بعدی

احداث نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در زاهدان با همکاری اسپانیا

س بهمن ۲۰ , ۱۳۹۴
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر عبدالرضا صمیمی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین با توجه به فضای جدید فراهم شده پس از برجام، تجربه جدیدی در زمینه انتقال فناوری از کشورهای پیشرفته را در […]