هشدار نسبت به تداوم آلودگی هوا در شهرهای جهان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: آلودگی هوا اکنون در سراسر جهان به وضعیت «اضطرار برای سلامت عمومی» تبدیل شده است.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به خطرات آلودگی هوا در شهرهای جهان بر تاثیرات زیانبار آن بر نسل آینده تاکید کرد.

این هشدار پس از آن صادر شد که آلودگی هوا در شهرهای جهان افزایش یافته به گونه‌ای که در ماه دسامبر ۲۰۱۵ مقامات چینی در شهر پکن وضعیت هشدار قرمز اعلام کرده و این شرایط موجب شد که مدارس و ادارات تعطیل شوند. همچنین از مردم درخواست شد برای حفظ سلامت خود از رفت و آمد در فضاهای باز خودداری کنند.

«ماریا نیرا»، مدیر بخش سلامت عمومی سازمان جهانی بهداشت گفت:‌ در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل شدت آلودگی، سلامت عمومی به وضعیت اضطرار رسیده است. آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در سطح جهان با آن روبرو هستیم و می‌تواند هزینه‌های وحشتناکی به جامعه تحمیل کند.

نیرا افزود: اگرچه تاثیرات کوتاه مدت آلودگی هوا بر سلامت ساکنان شهرها می‌تواند جدی باشد در عین حال تداوم یافتن آن نیز همچون بمب ساعتی برای سلامت عمومی عمل می‌کند.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا مشکلات جدی را برای سلامتی ایجاد می‌کند که از آن جمله می‌توان به آسم، بیماری قلبی، زوال عقلی اشاره کرد. همچنین در صورتیکه روند بالا بودن سطح آلودگی هوا ادامه پیدا کند خدمات رسانی سلامت جهانی در آینده بیش از امروز تحت فشار قرار می‌گیرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت،‌ طبق اعلام سازمان ملل هر سال سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان به دلیل تاثیرات ناشی از آلودگی هوا به مرگ زودرس دچار می‌شوند. همچنین بیشتر این مرگ و میرها در چین،‌ هند و پاکستان رخ می‌دهد اما در شهرهای اروپایی هم اوضاع چندان رضایت بخش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =

پست بعدی

ما هم سه شنبه ها بدون خودرو باشیم!

ج بهمن ۲ , ۱۳۹۴
با پررنگ ‌شدن بحران آلودگی هوای کشور و دست و پنجه نرم‌کردن بسیاری از شهرها با مساله‌ای که هر سال ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند، خیلی‌ها به تکاپو افتاده‌اند. در این میان تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی که بیش از پیش، رنگ و جلا گرفته و اقدامات موثری در جهت جلب مشارکت […]