بودجه محیط زیست سال ۹۵

۱۶۷ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای سازمان حفاظت محیط زیست و ۵۶۲ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای سازمان جنگل ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵

 حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه لایحه بودجه ۹۵ کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

لایحه بودجه ۹۵ کل کشور پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی و تصویب در صحن علنی جهت اجرا به دولت ابلاغ می گردد.

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ مبلغ ۱۶۷,۲۸۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان (۱۶۷ میلیارد تومان) به عنوان بودجه سازمان حفاظت محیط زیست و مبلغ ۵۶۲,۳۴۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان (۵۶۲ میلیارد تومان) به عنوان بودجه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در نظر گرفته شده است.

جدول زیر: بودجه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور مبلغ ۱۱۷,۱۹۳,۱۰۰,۰۰۰ تومان (۱۱۷ میلیارد تومان) به عنوان بودجه سازمان حفاظت محیط زیست و مبلغ ۳۷۳,۵۲۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان (۳۷۳ میلیارد تومان) به عنوان بودجه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در نظر گرفته شده بود.

جدول زیر: بودجه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴

بنابراین می توان گفت بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان حفاظت محیط زیست حدود ۴۳ درصد و بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری حدود ۵۱ درصد در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ افزایش داشته است.

با وجود افزایش بودجه سازمان های حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در لایحه سال ۱۳۹۵ با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد مساحت کشور در مالکیت و یا تحت مدیریت این دو سازمان می باشد و با وجود گستردگی وظایف و معضلات متعدد از جمله بحران آب، آلودگی هوا، ریزگردها، نابودی تنوع زیستی، فرسایش خاک، ازبین رفتن جنگل های زاگرس و جنگل های شمال و غیره، بودجه در نظر گرفته شده برای این دو سازمان در مقابل سایر دستگاه ها بسیار ناچیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + بیست =

پست بعدی

زراعت صنوبر راهکاری مناسب برای توقف برداشت چوب از جنگل های طبیعی

چ دی ۳۰ , ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چوب یکی از ملزومات پرکاربرد در زندگی انسان به شمار می رود و منبع اصلی تأمین آن هم جنگل است اما با توجه به برداشت روز افزون و فشار بیش از حد به جنگل ها، یکی از بهترین و […]