آلودگی هوا سه درصد ازعمرمفید را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر رحمت الله حافظی روز سه شنبه در چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا افزود: هر فرد بالغ روزانه دو کیلوگرم آب، ۱.۵ کیلوگرم غذا و ۱۵ کیلوگرم هوا نیاز دارد که این نشان ازاهمیت داشتن هوای سالم است.
وی اظهار کرد: ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون می توانند وارد گردش خون شوند و در مغز و کبد رسوب کرده و سبب بیماری آلزایمر و پارکینسون شوند.
حافظی ادامه داد: افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون موجب افزایش سکته قلبی حاد می شود و در ضربان قلب اختلال ایجاد می کند، آلودگی هوا بین ۱۲ تا ۲۴ درصد بر بیماری های قلبی و عروقی اضافه می کند و همچنین موجب انسداد عروق در پا تا ۷۰ درصد می شود که این یک مشکل اورژانسی است.
رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به ۱۵۰ برسد مرگ و میر تا هفت درصد افزایش یافته و سکته های قلبی و مغزی را در پی دارد.
وی گفت: آمارها نشان می دهد در مرکز قلب تهران همزمان با افزایش آلودگی هوا میزان بستری شدن افراد ۲۵ درصد افزایش می یابد.
حافظی افزود: مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور ما کمتر از واقعیت تخمین زده می شود چون مطالعات ما کوتاه مدت است.چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا ۲۲ و ۲۳ دی ماه در سالن همایش های صدا و سیما برپا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نوزده =

پست بعدی

بودجه محیط زیست سال 95

چ دی ۳۰ , ۱۳۹۴
۱۶۷ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای سازمان حفاظت محیط زیست و ۵۶۲ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای سازمان جنگل ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵  حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه لایحه بودجه ۹۵ کل کشور و لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. لایحه بودجه […]