هوای سالم تا سال ۹۸

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سعید متصدی روز دوشنبه در حاشیه همایش روز هوای پاک در جمع خبرنگاران افزود: سال ۱۳۷۰ برنامه ۱۰ ساله کاهش آلودگی هوا برای کشور تعریف شد اما در یک بازه زمانی اجرای آن متوقف شد و دوباره از سال ۹۳ آغاز شده است.
وی اظهار کرد: نه تنها موظفیم هوای کلان شهرها را بهبود ببخشیم بلکه باید برای تمام شهرهایی که در معرض آلودگی هوا قرار دارند برنامه جامع کاهش آلودگی هوا تهیه شود.
متصدی افزود: یکی از مهمترین مباحث در مورد آلودگی هوا مساله سوخت است که در دولت با موفقیت انجام و بنزن از سوخت کشور حذف شد.
وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا یک سابقه تقریبا ۵۰ ساله دارد گفت: سال ۱۳۵۲ اولین بحث آلودگی هوا مطرح شد اما به علت صحیح اجرا نشدن همچنان درگیر آلودگی هوا هستیم.
متصدی افزود: سال ۸۲ برنامه جامع کاهش آلودگی هوا تدوین شد و تا سال ۸۴ به خوبی پیش رفت اما از سال ۸۴ تا ۹۲ متوقف شد و عملا کاری انجام نشد اما اکنون کارها با جدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به اینکه خروج خودروهای فرسوده یکی از بندهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا است گفت: تا سال ۸۴ حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد اما فقط در مدت یکسال ( ۹۳) ۳۵۰ هزار خودروی فرسوده خارج شد.
متصدی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده آلودگی هوا تمام نشد اما کاهش یافت ، سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲ حدود ۴۴ روز هوای تهران در شرایط بهتری قرار داشت ، تعداد روزهای سالم اصفهان در بازه زمانی سه برابر شده است.
وی اظهار کرد: بر خلاف برخی که می گویند وضعیت هوا اسفبار است اینطور نیست، ما تلاش کردیم تا به وضعیت هشدار نرسیم برای همین منظور روز گذشته در حالی که شاخص کیفیت هوا بر روی ۱۱۹ بود کمیته اضطرار تشکیل جلسه داد و تدابیری اندیشیده شد.
متصدی گفت: تاکنون هیچ کمیته اضطراری بر روی شاخص ۱۱۹ هوا تشکیل جلسه نداده است اما از آنجا که سلامت شهروندان برای ما بسیار مهم است تلاش کردیم تا وضعیت به هشدار و اضطرار نرسد ، امسال هوا هیچگاه به شرایط اضطرار نرسید.
وی افزود: هیچ وقت در سابقه هوای تهران دیده نشده که ۱۷ روز مداوم پدیده وارونگی دما داشته باشیم اما امسال این اتفاق افتاد از این رو از روش های کاهنده آلاینده ها استفاده کردیم تا وضعیت هوا به مرحله اضطرار نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =

پست بعدی

نیروگاه برق رامین درصورت ادامه استفاده از سوخت مازوت تعطیل می شود

چ دی ۳۰ , ۱۳۹۴
احمدرضا لاهیجان زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا مشکل نیروگاه رامین را استفاده از سوخت فسیلی (مازوت) عنوان کرد و افزود: از شش واحد این نیروگاه چهار واحد آن از مازوت به عنوان سوخت استفاده و حجم زیادی از آلودگی را وارد هوا و محیط زیست می کند. […]