طرح های بهینه سازی سوخت مانع انتشار ۱.۲ میلیارد تن دی اکسیدکربن می شود

«نصرت الله سیفی» دوشنبه در هفتمین همایش و نمایشگاه بین المللی خودرو، سی.ان.جی و سوخت های جایگزین گفت: اجرای طرح های بهینه سازی سوخت افزون بر کاهش مصرف انرژی، از انتشار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن دی اکسیدکربن جلوگیری می کند.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ادامه داد: این طرح ها، در بخش های ساختمان و مسکن، صنعت، حمل و نقل و کشاورزی اجرا می شود.
وی گفت: اکنون زنجیرهای تحریم از پای اقتصاد ایران گسسته و عزت و استقلال کشور نمایان شده و زمان ساختن و بالیدن فرارسیده است.
شنبه شب با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
سیفی افزود: باید در دوران گذار از تحریم به توسعه، با سر لوحه قرار دادن مولفه های اقتصاد مقاومتی، مواردی مانند اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری انرژی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اضافه کرد: باید در دوران گذار از تحریم به توسعه، با سرلوحه قراردادن مولفه های اقتصاد مقاومتی، اجرای برنامه ها و طرح های پیش رو در حوزه اصلاح الگوی مصرف و طرحهایی مانند ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را در کشور تسریع کنیم.
وی گفت: آلودگی هوای شهرها از رهاوردهای تلخ صنعتی شدن است.
به گفته وی، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت، در دو سال گذشته بر اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و طرح های ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تمرکز کرده است.
سیفی گفت: اجرای سیاست های بهینه سازی انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست با چالش های جدی در کشور روبرو بوده است.
هفتمین همایش و نمایشگاه بین المللی خودرو، سی.ان.جی و سوخت های جایگزین امروز در پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد.
در این همایش دو روزه راهکارهای کاهش مصرف انرژی در کشور بررسی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 7 =

پست بعدی

هوای سالم تا سال 98

چ دی ۳۰ , ۱۳۹۴
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سعید متصدی روز دوشنبه در حاشیه همایش روز هوای پاک در جمع خبرنگاران افزود: سال ۱۳۷۰ برنامه ۱۰ ساله کاهش آلودگی هوا برای کشور تعریف شد اما در یک بازه زمانی اجرای آن متوقف شد و دوباره از سال ۹۳ آغاز شده است. وی اظهار […]