بی‌اطلاعی اداره استاندارد تهران از تولید سرکه با اسید اسیتیک

به گزارش ایسنا، مسلم بیات درباره گزارش منتشر شده مبنی بر استفاده گسترده از ماده خطرناک اسید اسیتیک در تولید سرکه توضیح داد: تاکنون چیزی در این باره نشنیده‌ام و گزارشی نیز در این باره به دست ما نرسیده است.
وی افزود: اگر گزارش مستندی درباره این موضوع وجود داشته باشد افراد می‌توانند آن‌را برای اداره استاندارد تهران ارسال کنند تا ما پیگیری کنیم.
اظهارات بیات در حالی است که یک تولید‌کننده سرکه با اشاره به این‌که بسیاری تولید‌کنندگان سرکه به جای الکل از اسید‌ اسیتیک در تولید سرکه استفاده می‌کنند، گفته که استفاده از اسید اسیتیک در تولید سرکه اگرچه محصول را ارزان‌تر می‌کند، اما بسیار خطرناک بوده و سرطان‌زا است.
به گفته ضرغام نوروزی اسید اسیتیک از متانول ساخته می‌شود که ماده‌ای بسیار خطرناک و سرطان‌زا است و ایجاد زخم معده می‌کند.

یک تولید‌کننده دیگر سرکه نیز با ارسال نمابری توضیح داده که با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت الکل از اسفند‌ ماه سال ۱۳۹۱ از مبلغ ۱۷۰۰ تومان به مبلغ بیش از ۴۰۰۰ تومان در اردیبهشت‌ امسال عده‌ای سودجو با استفاده از استید استیک صنعتی تولیدی پتروشیمی اقدام به تولید سرکه کرده و در استان زنجان شهرستان طارم – آب بر به فروش می‌رسانند. با توجه به این‌که اسیتد اسیتیک صنعتی دارای فلزات سنگین است سرکه تولیدی با این ماده باعث بیماری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =

پست بعدی

هشدار IUCN درباره تخریب توقفگاه‌های پرندگان مهاجر

ی اردیبهشت ۲۲ , ۱۳۹۲
به گزارش ایسنا، در سال جاری میلادی (۲۰۱۳) روز جهانی پرندگان مهاجر با عنوان «شبکه‌ای برای پرندگان مهاجر» نامگذاری شده است. برای بسیاری از مردم دنیا دیدن دوباره پرندگان مهاجر، نشانه‌ای از فصل بهار و آغازی دوباره برای طبیعت است. این پرندگان می‌توانند سالانه هزاران کیلومتر را بر فراز مرزهای […]