۲۰۱۵ و ۲۰۱۲ گرمترین سال‌های ثبت شده بودند

دانشمندان اداره هواشناسی آمریکا می‌گویند تحقیقات آنها نشان می‌دهد که سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) به لحاظ میانگین دما، دومین سال گرم در تاریخ هواشناسی آمریکا بوده است.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته دانشمندان مرکز ملی هوا و دریای آمریکا که یک سازمان دولتی است، میانگین دما در سال گذشته میلادی ۱۲.۴ درجه سلسیوس بوده و از این جهت تنها سال ۲۰۱۲ (سه سال پیش) کمی گرمتر از ۲۰۱۵ بوده است.

در تاریخ یک صد ساله ثبت شده از داده‌های هواشناسی آمریکا، تاکنون این دو سال گرمترین‌ها بوده‌اند. به عقیده این دانشمندان، بخشی از علت گرمای بی‌سابقه سال گذشته به وضعیت جوی ال‌نینو مرتبط است و بخشی دیگر آن به پدیده گرمایش زمین باز می‌گردد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در پاییز سال گذشته هم سازمان جهانی هواشناسی، وابسته به سازمان ملل متحد، پیش بینی کرده بود متوسط دمای جهان در سال ۲۰۱۵ احتمالا گرمترین دمای ثبت‌شده است.

پژوهشگران معتقدند دوره پنج ساله بین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ هم گرمترین پنج سال کره زمین از زمان ثبت اطلاعات هواشناسی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

پست بعدی

سواحل خزر در اشغال دریاخواران

ی دی ۲۰ , ۱۳۹۴
معاون دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تعریف واژه دریاخواری، از وجود تصرفات درعرصه ساحلی خط کرانه دریای خزر خبر داد و افزود: کمیته‌هایی با حضور قوه قضاییه و دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، سازمان بنادر و … وارد موضوع جلوگیری از تصرفات دریایی […]