انتقاد بهداشت جهانی از دفن زباله در شمال کشور

ایران پرتو اخبار اجتماعی />راکی زقوندی در حاشیه بازدید از طرح همگانی جداسازی زباله از مبدا آمل در گفتگو با مهر، از دفن غیراصولی حدود ۹۰ درصد زباله های تولیدی در شمال ابراز تاسف کرد و افزود: این روند باید به کمتر از مقدار فعلی کاهش و به صورت بازیافت دوباره به چرخه تولید برگردد.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت گفت: ما دیدگاه وسیعی را دنبال می کنیم و در هر کشوری در مورد سلامتی کار می کنیم. وی یادآورشد: در ایران تلاش می کنیم به یک سیاست کشوری جدید در زباله ها برسیم. در ایران در زمینه زباله ها نقاط ضعف بسیار به چشم می خورد، هرچند که در موارد دیگر ایران موفق بوده است، ما فکر می کنیم که در این بخش کار چندانی نشده است و باید به بهبود در این مورد کمک شود.

نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در مرکز منطقه ای فعالیت های بهداشت محیط، از مسئولان اجرایی جمهوری اسلامی ایران به خصوص مدیران استانهای شمالی که با معضل زباله دفن بهداشتی مواجه هستند، خواست تا از مشارکت دادن بیشتر مردم در برطرف کردن این مشکل استفاده کنند.

زقوندی گفت: ایجاد شهری سالم بدون مشارکت مردم و همکاری های بین بخشی نتیجه بخش نخواهد بود. وی افزود: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و بستر سازی فرهنگ کاهش تولید زباله و بخش های غیردولتی در مدیریت پذیرش و بازیافت زباله ها به صورت منظم و سازمندهی شده در جای خود تاثیرگذار و مورد نیاز جدی است نماینده و مشاور سازمان جهانی بهداشت در مرکز منطقه ای فعالیت های بهداشت محیط ادامه داد: بر اساس برنامه و اهداف راهبردی کوتاه و میان مدت برای شهر آمل از سوی مدل های اجرا شده سازمان بهداشت جهانی در کشورهای پیشرفته در آمل به صورت ارائه راهکارهای فنی و اختصاصی حداقل تا یکسال آینده اجرا خواهد شدایران پرتو اخبار اجتماعی />راکی زقوندی در حاشیه بازدید از طرح همگانی جداسازی زباله از مبدا آمل در گفتگو با مهر، از دفن غیراصولی حدود ۹۰ درصد زباله های تولیدی در شمال ابراز تاسف کرد و افزود: این روند باید به کمتر از مقدار فعلی کاهش و به صورت بازیافت دوباره به چرخه تولید برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =

پست بعدی

گونه‌ای جدید غزال در حاشیه خلیج فارس

ش اردیبهشت ۲۱ , ۱۳۹۲
متخصصان ایرانی در جریان یک طرح مطالعاتی درباره جمعیت‌های غزال ایران، گونه‌ای جدید از غزال‌ها را در حاشیه خلیج فارس شناسایی کردند به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا رضایی، استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، که در طرحی تحقیقاتی به دنبال بررسی جمعیت‌های پراکنده غزال در کشور بود به […]