توله خرسی که;زاگرس نام گرفت

سبزپرس- گروه محیط زیست طبیعی: با تلاش ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری یک توله خرس زنده گیری شده که در منزل یک شکارچی متخلف نگهداری می شد عصر روز شنبه توقیف شد.به گزارش سبزپرس،‌این توله خرس کوچک که هم اکنون “زاگرس” نام گرفته روز شنبه به دلیل ابتلا به بیماری اسهال و ضعف شدید تحت مداوای دامپزشکان قرار گرفت.

سعید یوسف پور، ‌مدیر کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در تارنمای خود درباره آن می نویسد: در بدو ورود توله خرس به محوطه اداره کل متوجه وضعیت جسمانی نامناسب و ابتلای حیوان به اسهال شدید شدم. با آنکه فرزندم – محمدایلیای کوچولو- به علت بیماری در بیمارستان بستری است اما نتوانستم بچه خرس را در آن وضعیت رها کنم با همفکری و کمک دکتر ایمان معماریان عزیز و همکاران گرانقدرم در سازمان مرکزی آقایان دکتر منتظمی و دکتر مسعودی توانستیم تا حدودی وضعیت جسمانی حیوان را رو به بهبودی ببریم. جا دارد از دکتر حسین راضی همکار خوبم در اداره کل هم تشکر کنم که شب را کنار توله خرس -که نامش را “زاگرس”  نهادم – به صبح رسانید.

 یوسف پور می افزاید: یتیمی، ناخوش احوالی، آینده ی مبهم، شرایط خاص، آسیب پذیر بودن این توله خرس و اینکه دیگر بازگشت به حالت طبیعی اولیه برایش ممکن نخواهد بود، باعث شد؛ نام “زاگرس” را برایش انتخاب کنم تا دردها و مصائب زاگرس امروز برایمان ملموس تر باشد. اما با توجه به بیماری این توله خرس، تدابیر و هماهنگی های لازم جهت انتقال آن به سازمان جهت مداوا و نگهداریش انجام شده است

 مدیر کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت زیستگاههای زاگرس می افزاید: برای زاگرس کوچولو آرزوی بهبودی دارم، اما برای زاگرس بزرگ نگرانم. نگران آینده ای سخت و سهمناک که تمام زاگرس با همه داشته هایش یعنی سرمایه های غنی زیستی اش که متعلق به تمام بشریت است را به چالش بزرگی می کشاند. نگران تر این که تخریب و نابودی زیستگاه ها و زیستمندان زاگرس در جدالی نابرابر با توسعه ناپایدار، چه هنگام، ما و همه آنانی که اختیار تصمیم گیری، سیاستگذاری و اجرا را برعهده دارند را به درنگ و تفکر وا می دارد؟ امید دارم آن «هنگام»، خیلی دیر نباشد و نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

پست بعدی

سوئد از کشورهای همسایه زباله وارد می‌کند

ج اردیبهشت ۲۰ , ۱۳۹۲
سوئد به منظور بازیافت زباله و بازیابی انرژی از کشورهای همسایه زباله وارد می کند. روزنامه لوموند نوشت : در حالی که زباله از سال ها پیش به یکی از مشکلات کشورهای صنعتی تبدیل شده ،‌ سوئد بعلت کمبود تولید زباله مجبور به وارد کردن آن از کشورهای همسایه است. […]